/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Unable to load language ressou
Fra : steenfibiger
Vist : 598 gange
131 point
Dato : 19-07-06 12:11

Hej,
Nårjeg starter min PC med Windows 98, 2. udgave kommer der en rude op med overskriften:
$APP$
og teksten:
Unable to load the language ressource library.

Hvad betyder dette, og hvordan kan jeg udbedre fejlen??

Tak for hjælpen,

Steen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-07-06 12:34

Jeg vil gætte på at den har tabt sprogbiblioteket.
En win 98 og 98se kan uden problemer indstalleres oven i den eksisterende.
Alle programmer og filer og dukumenter forbliver intakte.

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 19-07-06 14:00

Har du et ATI grafikkort?

Så skyldes det den ifølge Microsoft:

http://support.microsoft.com/?kbid=299929

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 19-07-06 15:17

Tak for den lettere løsning, Mickey 777. Det har jeg mulighed for at afprøve i weekenden.
Steen

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 22-07-06 15:18

Mickey777,
Jeg prøver nu dit tips fra Microsoft, Method 2, da jeg ikke ATI-disken. Men hvad er Windows Explorer i 1. linje, Method 2. Jeg kender kun Microsoft Internet Explorer. Jeg kan ikke finde noget jeg kendender i min danske udgave. Hvad hedder de engelse termer i Metod 2 i den danske udgave af Windows 98.
Du har ledt mig på ret vej, men jeg kan ikke følge Microsoft forklaring.
Jeg beklager.
Venlig hilsen
Steen

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 22-07-06 15:38

Alle er selvfølgelig velkomne til at svare mig på dette spørgsmål, så jeg kan få løst problemet. Tak,
Steen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-07-06 20:39

Windows explorer er stifinder

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 131 point
Dato : 22-07-06 22:26

prøv at køre en oprydning i registreringsdatabasen
vejledning:
http://www.danskforalle.dk/verktoej/regnclean/regclean4.html
hent program her:
http://www.worldstart.com/weekly-download/programs/regcleaner.exe

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 07-08-06 10:31

Tak for svaret xou. De andre svar, jeg fik virkede ikke. Det var ikke lige oprydning med Regcleaner, men for meget oprydning med regcleaner, der var problemet. Jeg løste i hvert tilfælde problemet med Regclener, logdu kom derfor tættest på afhjælpning af problmet.
tak for hjælpen,
Steen