/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Fede feriesteder i Italien
Fra : Seeman
Vist : 1135 gange
50 point
Dato : 19-07-06 11:52

Skal på interrail i næste uge i Italien og vil høre om der er nogen der kender nogle fede steder at slå lejr ved østkysten. Altså en god campingplads tæt ved en fed strand...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-06 12:31

Denne plads er "fed", der går bus til pladsen, eller også kan du tage båden fra Venedig

http://www.marinadivenezia.it/home_eng.htm

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 19-07-06 13:48

hele området omkring venedig er rimelig lækker...altså på det der kaldes lidoen.....
jeg selv har flere gange boet på spidsen af lidoen på en plads der hedder ca savio...derfra er der ikke så langt til båden til venedig, der er en ret flot og smuk tur....endnu flottere er turen fra tre porti ved siden af...
ligeledes er pladsen "vigna sul mar" i lido di pomposa ved porto garibaldi, i emiglia romagna....nærved ravenna...30 km...nordfor...og 60 km fra bologna, meget lækker, men nok besværlig, at komme til, hvis du er interrailer...er kommet på denne plads i 13 år....
omkring gardasøen er der mange og udmærkede pladser....men hvis du er til venedig, så er lidien nok at foretrække....
god tur og held og lykke på rejsen....italien er jo vidunderlig....

ciao og hils dernede miss.j

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 19-07-06 14:11

Som interrailer skal i uden tvivl til Rimini, god strand og masser af unge mennesker.

Derfra kan man tage sydpå og sejle Ancona til Patras i Grækenland, og til Korfu, her er det også gode starnde (ikke så gode som Italien) men der er knald på interrail campingpladsen efter mørketsfrembrud. Vandmeloner fyldt med sprut, svømmingpool 25 grader om natten og i starten af 20´erne så kører det for dig.

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 19-07-06 14:12

Imine unge dage sejlede vi fra Patras - Korfu - Brindisi. Det var en rigtig flot/sjov tur.

Kommentar
Fra : Mopseflip

Dato : 19-07-06 17:36

Hvis I er unge, så skal I til Lido di Jesolo. Der er en lækker camingplads, færge til Venedig, masser af barer, diskoteker og butikker - og så er der Europas længste gågade - 16 km
Har været der 5 gange i mine yngre dage og havde det bare for fedt.

Italy!