/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Venstre/højre hængt døre
Fra : Thomas_Mygind
Vist : 3737 gange
50 point
Dato : 19-07-06 08:48

Er der nogen der kan forklare hvad en højrehængtdør eller en venstrehængt dør er for noget.

Er det hvis man går ind af en dør og døren hænger til venstre - eller hvordan plejer fagfolk at kategoriserer det ?

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 19-07-06 09:02

En højrehængt dør, er når hængslerne sidder i højre sidde.

Mvh Ampere

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 19-07-06 09:04

Ja, en venstrehængt dør er nå du går ind af døren og hængslerne sidder i venstre side.

Glemte vist lige...

Ampere

Accepteret svar
Fra : invisible

Modtaget 60 point
Dato : 19-07-06 09:23

Sådan hænger det ikke helt sammen.

Det er ikke bare højre eller venstre hængt, du skal også have med om det er venstre udaf gående eller ind af gående

Kig på denne side, her bliver det forklaret med billeder:

http://www.jna.dk/main/index.asp?site=116

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 19-07-06 09:23

Sådan hænger det ikke helt sammen.

Det er ikke bare højre eller venstre hængt, du skal også have med om det er venstre udaf gående eller ind af gående

Kig på denne side, her bliver det forklaret med billeder:

http://www.jna.dk/main/index.asp?site=116

Godkendelse af svar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 19-07-06 09:36

Tak for svaret invisible.