/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Ansøgning / Spørgsmål
10  Rellom 70
Hvad betyder Serviceminded
Fra : nullerbullerpige
Vist : 22050 gange
100 point
Dato : 18-07-06 20:32

Hej!
Hvad betyder serviceminded helt præcis??

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 18-07-06 20:35

det er et engelsk ord serviceminded....

På dansk betyder det at man tænker/yder den bedste service for sine kunder.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 18-07-06 20:36

- at du er hjælpsom
- at du er venlig
- at du er opmærksom - føler empati
- at du er parat til at træde til og yde hjælp når du bliver bedt om det

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-07-06 20:45

At man er indstillet på, at servicere.
eller på helt dansk en hjælpende tankegang
Service = hjælp / ydelse
minded = tænkende / indstillet på / parart til /

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-07-06 20:55

Serviceminded er sat sammen af to ord

Service "vejledning og betjening af kunder el. klienter, især om ydelser der er gratis.

minded " have evner for og være interesseret i noget."

Det er det du skal ha'

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-07-06 21:33

villig til at tjene/betjene

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 18-07-06 21:48

At man er naturligt 'minded' for at 'servicere' (betjene) andre ... Ganske enkelt.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-07-06 21:57

Alle vi der svarer dig er service minded.
De der ikke er service minded ville sige:"Det må nullerbullerpige da selv finde ud af".

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 18-07-06 22:11

Citat
Alle vi der svarer dig er service minded.
De der ikke er service minded ville sige:"Det må nullerbullerpige da selv finde ud af".

Nu syntes jeg godt nok det bliver lidt for kreativitet
Så var dit først svar nu alligevel en del bedre.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 18-07-06 22:15

Men ikke det bedste.

Og så skulle der selvfølgelig stå 'kreativt'.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-07-06 22:26

- Jeg kan heller ikke finde på flere måder at forklare det Engelske/Amerikanske udtryk.
Jeg har selv brugt det i ca. 40 år.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 18-07-06 23:49

& så er det man tænker; hvornår er det man søger en medarbejder der IKKE skal være serviceminded, eller at man IKKE kan sige ja til at man er serviceminded?

Er ordet ikke lidt af en floskel?

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-07-06 07:57

Hvis man vil leve af, at være proffisionel sælger lærer man hvad serviceminded betyder.
Tænk på dig selv som kunde, og jeg orienterer dig som sælger om alle de fordele der er ved et produkt, men samtidig fortæller dig om evt. ulemper. En anden fortæller dig kun om fordelene. Der hvor du føler dig bedst betjent, hvor du føler oprigtighed, hvor du mærker og føler tillid, så har du oplevet, at pgl. sælger var serviceminded over for dig. Kommer du tilbage senere om et problem, lever sælgeren op til sine løfter, er der behjælpelig, lover at ringe til dig - og han ringer, således at du på alle måder føler dig godt betjent og du bliver tilfreds, så har du fået en "oplevelse".
Det at være serviceminded er det de andre der lægger niveauet for. Alle stiller ikke lige store krav.
Du burde således få lige god service hos El-giganten som hos Expert, men det vil du næppe komme til at opleve. Som ovenfor amandaKanDu skriver: empati, sætte sig i andres situation.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 19-07-06 08:48

Serviceminded betyder at du møder kunden der hvor kunden befinder sig og løser problemer med et smil. Hvis man fx. er i et supermarked og spørger hvor dåsefrugter er eksempelvis, er assistenten ikke serviceminded hvis han/hun bare peger over hylderne uden et smil eller øjenkontakt og fortsætter sit arbejde. En serviceminded person følger kunden over til varen så problemet er løst. Serviceminded er fx også når en kunde kommer ind i en butik og skal købe en vare - her er sælgeren serviceminded hvis han/hun tager sig tid til kunden og fortæller om fordele og ulemper ved et eller flere produkter. En sælger der ikke er serviceminded tror at han/hun bare skal tage imod pengene og kunden selv skal vide alt og at sælgeren ikke skal foretage et reelt salgsarbejde.

Alle virksomheder der søger medarbejdere der skal have kundekontakt søger en serviceminded medarbejder, men da de ikke hænger på træerne må de oftest nøjes....

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-07-06 09:07

En efterlønmodtager behøver ikke at være serviceminded.