Hvis man vil leve af, at være proffisionel sælger lærer man hvad serviceminded betyder.
Tænk på dig selv som kunde, og jeg orienterer dig som sælger om alle de fordele der er ved et produkt, men samtidig fortæller dig om evt. ulemper. En anden fortæller dig kun om fordelene. Der hvor du føler dig bedst betjent, hvor du føler oprigtighed, hvor du mærker og føler tillid, så har du oplevet, at pgl. sælger var serviceminded over for dig. Kommer du tilbage senere om et problem, lever sælgeren op til sine løfter, er der behjælpelig, lover at ringe til dig - og han ringer, således at du på alle måder føler dig godt betjent og du bliver tilfreds, så har du fået en "oplevelse".
Det at være serviceminded er det de andre der lægger niveauet for. Alle stiller ikke lige store krav.
Du burde således få lige god service hos El-giganten som hos Expert, men det vil du næppe komme til at opleve. Som ovenfor amandaKanDu skriver: empati, sætte sig i andres situation.