/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Totalt nede
Fra : Andenden2
Vist : 540 gange
200 point
Dato : 18-07-06 18:32

Jeg har en nyere Computer, som kører med windows XP, når jeg starter den spørger den om jeg vil starte i fejlsikret tilstand, sidst kendte fungerende konfiguration, osv... Men uanset hvad jeg vælger genstarter computeren et par sekunder efter, det ville self. være nemt at formatere den, men skulle gerne bruge de informationer der ligger på den. Kan man eventuelt starte den i DOS, og gøre noget der?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-07-06 18:42

Boot op på din XP, vælg R i første billede, log på windows (1) log på som administrator, skriv chkdsk /r , når den er færdig, skriv fixboot, tryk J og derefter exit.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-07-06 19:49

simpelthen

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 18-07-06 23:47

Tror desværre det er en hardware fejl, men lad os høre.

Kommentar
Fra : Andenden2

Dato : 20-07-06 10:01

Endte med at formattere skiddet, så var jeg sikker på alt var som det skulle være, og det gik også fint, lige til jeg kom på nettet. Hele lortet gik i stå hundred gange, så efter 1000 genstarter havde jeg endelig fået installeret avg og Ad-aware, som så tog alt lortet, og så virkede det fint, lige til jeg gik på nettet igen, og nu har jeg fundet en fil som ikke kan slettes, og som virusprogrammerne ikke siger noget til?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-07-06 10:06

Du kører med en XP uden SP2 ?? Så får du max 20 minutter på nettet., du kan hante opdateringer her: http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Kommentar
Fra : Andenden2

Dato : 20-07-06 13:13

Kunne være jeg skulle prøve det, så jeg vender tilbage i næste uge(Der er jo Vorbasse Marked i den her weekend, og vi er nogen der er så heldige at bo der), og hvis det hjælper skal jeg nok Acceptere dit svar

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 20-07-06 13:46

Hej

Hvis du har en spy eller lign. så prøv www.zonelabs.com prøv zone alarm med spyware control de har en trial i 13- 15 dage ver. den finder mange som de andre ikke gør, og deleter tracking cookies automatisk ved scan, så er det kun at beskytte sig bagefter. hvis du ikke vælger at fortsætte med zonelabs og f.eks avg eller "nøjes" med din ad-aware, har selv fravalgt zonelabs security, og nøjes med zone med spy og agv da zone security lukkede af for chat i nogle spile sites, "lidt for effektiv"