/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Til Hjemmekontoret, design
Fra : yearhouse
Vist : 398 gange
100 point
Dato : 18-07-06 16:53

Hej i varmen, kære Kandu´er

Jeg er på jagt efter nogle alternativer til Microsoft PUBLISHER.
Der skulle gerne være gode skabeloner til alt fra brevpapir til kuverter m.m.
Sådan freeware.....ik´.
Jeg er villig til at betale, hvis i kender noget til et DANSK program.

mange Sommerhilsner
TOM

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-07-06 17:22

Jammen så prøv at kigge på OpenOffice som endda kan konvertere frem og tilbage med microsoft office. (men om den lige kan klare den konvertervanskelige publisher kan jeg ikke huske)
http://da.openoffice.org/about-downloads.html
Som der efterhånden er mange der bruger.

Accepteret svar
Fra : stimo1

Modtaget 100 point
Dato : 18-07-06 21:40

RagTime Solo.

http://www.ragtime-online.com/
http://www.search.com/search?q=RagTime+Solo&tag=st.dl.nosr.also.web
http://www.tucows.com/get/243912

Gratis for private, ellers dyrt.

Har lidt svært ved at finde en side som præsentere programmet ordentligt. Men der er en 5 siders omtale/introduktion/kom-i-gang-vejledning i 'Komputer for alle' nr. 4. 2005.

Copy fra første side (så kan du vurdere om det er noget for dig):

"Hvis du har prøvet at lave nyhedsbrevet til din lokale sportsklub eller boligforening, så har du sikkert også prøvet hvor besværligt det er at få layoutet til at flot og indbydende ud. Det nytter nemlig ikke noget, at du har skrevet nogle spændende artikler, hvis de ikke bliver præsenteret på en ordentlig og overskuelig måde.
De fleste layouter deres blad eller nyhedsbrev med et tekstbehandlingsprogram. Det giver som regel et dårligt resultat. tekstbehandlingsprogrammer er nemlig beregnet til at skrive tekst i og ikke til at designe tryksager med. Med RagTime Solo kan du kombinere tekst med billeder, clipart, grafer, regneark, lyd og meget mere. Skal du fx. udgive et lille blad, kan du oprette en master, som sikre dig, at alle sider følger den samme layout-skabelon. Har du bare lyst til at lege med grafik og lade dig inspirere, er RagTime Solo også et glimrende program. Det indeholder nemlig et væld af funktioner til at skabe figurer, farver, mønstre, effekter, grafer, bokse, linjer og meget andet. Oven i hatten indeholder det en masse eksempler på forskellige typer layout, som du kan tage udgangspunkt i. Du finder fx. skabeloner til rapporter, cd-labels, blade, breve, fax, modereferater, statistikker, certifikater, indeks, opskrifter og meget andet godt."

---

Brugerfladen er engelsk.

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 19-07-06 13:39

Tak for svaret stimo1.

Den ser spændende ud

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 19-07-06 13:57

Velbekomme. :)