/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Temperatur visning
Fra : g_h
Vist : 1231 gange
400 point
Dato : 18-07-06 14:51

Findes der et lille program, der viser temperaturen på vigtige komponenter i PC'en?
Jeg har et program, der hedder Everest, hvor jeg ved nogle klik, kommer ind og kan se temperaturen på motherboard, CPU og harddisc'en, men jeg vil gerne have dem frem, evt. op proceslinien!

Gert

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-06 15:07

Her kan du hente et lille program, som holder øje med temperaturen på dine harddiske: http://www.rsdsoft.com/hdd-thermometer/index.php temperatur vises nede ved uret, og der er dansk sprog med

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 18-07-06 15:11
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-06 15:19

Der er mange flere værktøjer her: http://www.freewarefind.com/archives/system_monitoring.html prøv at læse den igennem, om der er mere du kan bruge

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-06 15:44

Det skal lige tilføjes at selv om HDD Thermometer er gratis, så skal du registrere den, for at få den til virke

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-07-06 17:17
Kommentar
Fra : g_h

Dato : 20-07-06 20:35

e.c
Nu er det som skrevet Everest jeg bruger!
Hvordan får jeg den til at vise tempraturen?

Gert

Accepteret svar
Fra : stimo1

Modtaget 400 point
Dato : 20-07-06 21:00

Under PC > Sensorer.
Du kan ikke få Everest til at vise noget i meddelelsesområdet (v. uret), hvis det er det du mener.
---
Hvorfor bruger du ikke SpeedFan. Den måler løbende temperaturen på din CPU. Og du kan hele tiden se den ved uret.
---

Du kanogså bruge Aida32 http://www.pcworld.dk/download/66/1125 eller Motherboard Monitor http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,7309,00.asp. Kan alt hvad man kan ønske sig.
Den måler dog ikke temperaturen på din harddisk. De færreste harddiske/bundkort har den slags sensorer. Og alle nyere harddiske kan måle sin egen temperatur, så det behøver du ikke bekymre dig så meget om.

Alle nye harddiske kan måle sin egen temp

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 20-07-06 21:04

Hov! Sidste linje skulle selvfølgelig ikke have været med. Sad og flyttede lidt rundt på teksten ...
---
Nyt link til Motherboard Monitor: http://www.snapfiles.com/get/mbm.html

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 20-07-06 21:21

Nu har jeg prøvet alle undtagen Motherboard Monitor og ingen viser af dem viser alle temperaturer!
Speedfan viser kun harddisk temp. og dog andre, når man holder musen over ikonet!

Gert

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-07-06 21:26

Kan se du ikke har fundet noget
prøv www.steenmartinsen.dk
under downloads, mener jeg har et gammelt udgået program,
der har dine egenskaber, men om den ligger det ene/ eller andet sted
på hvadfor en linie - skal jeg ikke sige.
Men det er så et andet problem,,,eller

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 20-07-06 21:32

Jeg er ikke længere helt med på hvad det er du vil have?

Hvis du er ude efter et program, hvor begge temperaturer (cpu og hd) *ses* hele tiden, så kender jeg ikke et sådan.

Det kan vel heller ikke være så uoverskueligt at skulle pege med musen ...?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-07-06 21:36

Ellers er der som andre skriver Everest eller dette.

Men det ligger ikke nogen steder at se.

men ellers kunne du brugE
CTRL+ALT+DELETE
Om den lige viser din temp, kan jeg ikke huske.
Men den viser alle dine aktive processer,
hvilket må være det, der tæller,
ellers skulle du indsende en LOGFIL, se mere
www.spyware.dk eller www.arlet.dk
http://www.gtopala.com/
Håber man kan det hele i hovedet/uden AF og ind,,,,,igen

GODT ORD IGEN...........
please,,,,,bitte
!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-07-06 21:43

???????
Problemet er så vidt/hvidt.....
jeg kan se det, at han vil have et IKON på/ved uret
Mente DA, jeg havde et sådant udløben/udløbet program liggende.
Hvilket jeg ossy,, har, men om den ryger lige på "uret" ved jeg ikke
hvad skal man dog bruge det til...
Medmindre der er til forskning.

Så skal du have andre programmer, der kan følge din færden,
dit CPU/PSU for brug.
Men om der ligger en meter---måler ved uret også
Tvivler meget

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-07-06 21:45

Sorry jeg så kun øverste linie.
start everest
[+] ved PC
Sensorer

Så er den der.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-07-06 21:49

stimo-----
bliver den for varm-------
tegn på LUS.
Eller noget, der skal BARE ud af pcén.
Jamen så giv dog programmet
udgående tilladelse, så tænker maskinen ikke mere,
men ville nødigt gøre det/ da der altid, følger en BAGDØR MED
Programmet,,,,,der søger om tilladelse, til

Skal lige søge om en extra gylle-udledning.

Gnat

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 20-07-06 21:53

What??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-07-06 21:53

Man kan nemt se cpu forbruget nede ved uret.
H-klik på proceslinien og vælg jobliste.
Nu er der en lille grøn firkant som viser cpu-forbruget

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-07-06 00:30

stimo1

SORRRRRRYYYY
BEE buk
Har en ??? travl dag....

En virus------eller ORM, der lytter
Tager megen CPU

Oder PM

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 21-07-06 18:58

Grunden til jeg gerne vil have overvågning af temperaturen er, at PC'en står lidt indeklemt og her i varmen, har den lidt svært ved at holde temp. nede!
Det er kun når indetemperaturen er 26+ grader, der er problemer!

Gert

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-06 20:12

Er der ingen af de allerede foreslåede værktøjer du kan bruge ? Jeg har fulgt med her, hentet og instaleret MBM fra det link som Stimo1 kom med: http://www.snapfiles.com/get/mbm.html i forvejen havde jeg HHT som jeg selv har foreslået: http://www.rsdsoft.com/hdd-thermometer/index.php nu er der 4 temperaturen, som bliver vist konstant, nede ved uret, nemlig Case pt 35°C CPU pt 41°C HDD 1 pt 40°C og HDD 2 pt 39°C . Hvad mere har du brug for på grund af alle de temperatur visninger, har jeg idag købt ekstra blæsere til computeren, HDD truer med at lukke PCen når temperaturen kommer over 50°C og det har den været et par gange idag

Godkendelse af svar
Fra : g_h

Dato : 04-08-06 19:05

Tak for svaret stimo1.