/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Access 2002 og linieskift
Fra : Duno
Vist : 416 gange
75 point
Dato : 20-12-02 00:08

Jeg har nu siddet og kæmpet med at lave linieskift i access 2002 jeg har en linie i min database og vil gerne have teksten delt sådan ca i midten på min hjemmeside, men teksten når ikke helt ud til kanten, og opnår derfor ikke et naturligt linieskift, for det andet vil det være bedst med dobbelt linieskift rent designmæssigt, kan nogen hjælpe mig med det??

På forhånd tak!!!

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 20-12-02 07:56

Er det ikke nok at bare lave tvungen lineskift der hvor du vil have det ? (Ctrl+Enter samtiddigt)

mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-12-02 17:30

Hej Duno

har du evt. et link så man kan se hvad din fejl er ?
prøv evt. at forklare lidt mere

hvis der er linie(r) (tekst) som du vil have skal være på midten af siden
skal du i html koden skrive:
<p align="center"><b><font size="6">hvad der nu skal stå i 1. linie</font></p>
<p align="center"><b><font size="6">hvad der nu skal stå i 2. linie</font></p>
<p align="center"><b><font size="6">hvad der nu skal stå i 3. linie</font></p>
font størrelsen kan du rette til. (6)

>> Master_of_KeFir
en høflig hendstilling, pas på med dine "formodet svar" det kan nemt gå galt.
man laver ej heller et "svar" med et spørgsmål................

Kommentar
Fra : Duno

Dato : 20-12-02 18:32

Mit problem er selve den tekst jeg henter fra databasen... jo .. Master_of_KeFir
... man kan bare lave Ctrl+Enter tricket... men det virker kun i selve databasen.. når det bliver hentet ud af databasen og lagt ind på selve sitet.. bliver det en meget lang smøre... alle de tekster jeg har lagt i hver sin klumme (3 - 4 linie, så 2 mellemrum osv) er samlet i en lang tekst 22 linie.. ulæseligt!!!

var det nok forklaring...

På forhånd tak!!!

Kommentar
Fra : Duno

Dato : 21-12-02 20:04

hov det var vist et rimelig negativt svar.. var det ikke... det var ikke meningen... er bare "lidt" frustreret... hvordan laver man tvungen linieskift i en acces database.. altså et linieskift som også kan ses på den hjemmeside der trækker teksten... jeg skal lave 3 linie tekst og 2 linier luft.. så 3 linier tekst osv!!!

undskyld sidste besvarelse...

og jeg satser stadig på hjææææælp!!!

Takker!!!

Duno!!