/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Gave til bryllup
Fra : timeglas
Vist : 2060 gange
100 point
Dato : 17-07-06 22:08

Hej

Skal snart til bryllup hos et vennepar. Er dog kommet lidt i tvivl, for hvor meget bør man egentligt give for? Har tænkt på et gavekort.

Det er ikke familie men venner.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-07-06 23:14

Det er godt nok et svært spørgsmål, men alt efter formåen osv vil jeg ikke give for under 500 kr

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-07-06 23:21

Pr. par eller pr. snude? (altså jer gæster)

Kommentar
Fra : mothers

Dato : 17-07-06 23:55

Jeg synes ikke det kommer an på hvor meget men hvad man giver..
500 kr er et godt og flot beløb, så hvis du har pengene så er det jo ikke noget problem....

Giver du alene eller sammen med nogen??

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 18-07-06 00:01

har brudeparret ikke sendt en ønskeliste med ved indbydelsen....det er ret normalt at man gør det.....?
jeg var til vennebryllup for et år siden og jeg er ikke særlig rig og havde derfor ikke råd til sager fra ønskelisten, men eftersom jeg på tidspt ligefør, var i italien, så købte ind af diverse skønne delikatesser, vin, olie, dufte, sæbe, en meget flot designer proptrækker, lys, servietter, slik, sjokolade og andet godt....
lagde det hele i et stort glasfad der var købt til formålet og satte igen dette nedi en stor flettet kurv og pakkede det meget flot ind i tyld med store sløjfer og bånd....
dertil hjemmelavede kort og pynt af små sløjfer limet på og pallietter....
eftersigende festens flotteste indpakning....jeg lyttede til andre gæsters kommentarer..
store kurve fyldt med delikatesser i alle afskygninger alt efter brudeparrets særlige interesser, falder som regel altid gogt ind...og så kan det jo bruges, hvilket ikke altid gaver kan og deskal ikke på byttetur....
er de til fransk, så gør det med franske sager eller hvad det nu kan være..
er der til fiskeri eller jagt...så lav det ud fra det emne...kun fantasien sætter grænser....
så er det økonomiske også nemt overstået, for hvad betyder det egentlig???? ikke alle har ligemeget råd til de ofte store ønsker et brudepar har....og her er løsningen....
jeg bruger det tilmange formål og det vækker altid glæde, så forsøg.....

venligst miss.j

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 18-07-06 01:00

Man giver gaver efter lyst og vigtigst: formåen!

Man skal ikke tage et banklån for at kunne give gave, det vigtigste er at gaven gives af et godt hjerte!

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 18-07-06 01:14

en helt rigtig indstilling...
pris på en gave er aldrig det afgørende, det er tanken der gælder...
rigdom sidder ikke i pengepungen, men i hjertet.....
god nat
miss.j

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 18-07-06 07:02

Ønskelisten er laaaaang og der er flere ønsker om rejser til sydeuropa mm. Havde også regnet med 500,- pr person. Hvis vi er et par må det vel være 1000,- eller hvad mener I?

Tak for svar indtil nu.

timeglas

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 18-07-06 07:59

Hvis det er et fint bryllup - dvs. med band, servering m.v. ville jeg sige 200 kr/voksen i familien der gives fra.

Hvis du er rig = fast arbejde m.v. ville jeg sige 200-300 kr / voksen. Hvis den der modtager yderligere er fattigere end dig ville jeg sige 300-400 kr/voksen.

Hvis du er på SU eller lign så ville jeg sige 100-200 kr/ voksen.

Hvis der ikke er noget band - hvis I bliver spist af med kartofler og brun sovs og en hjemmelavet steg - så ville jeg give omkring 100-150 kr/voksen.

Mvh Thomas

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 18-07-06 08:31

-skal også til bryllup. 500 pr. par synes jeg er OK, og så for alt ikke skal være så traditionelt har jeg købt en 6 m. lang alu teleskobflagstang i Netto hvor sangene blir monteret på flagsnoren, og så ind til bordet med den.......så'en har krofatter sgu aldrig set en "sangskjuler" før, og det skal nok gi nogle sjove situationer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-07-06 09:13

hvis parret ønsker sig store ting og gæsterne ikke kan finde ud af at give fælles gave - så er det meget på plads at give penge - det er så absolut noget nygifte kan bruge (upersonligt ganske vist men noget der med garanti bliver sat pris på )

synes også de 500 er rigtig godt

ps... alle kunne jo for eks spllejse til rejse via kontanter og et flot kort

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 18-07-06 09:20

Jeg synes at det er fint at give for 200-300kr./500 kr i alt til brudeparret fra en gæst/par. Udover selve gaven er der jo også ofte udgifter til nyt tøj og polterabend - noget der altsammen hurtigt løber op. Det er vigtigt ikke at give for mere end man har råd til.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 18-07-06 10:54

Er lidt forvirret over svar, mener i 500 pr person eller 500 pr. par? Det er jo en stor forskel. Vi er et par der kommer.

Er også enig i at det kommer lidt an på hvor stort brylluppet er. Syntes 100/200,- er lidt lidt hvis det f.eks. er et bryllup til 100.000,- størrelsen, så man skal selvfølgelig se det hele i perspektiv af hvor stort brylluppet er.

mvh Timeglas

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 18-07-06 13:13

Timeglas... Hej igen, jeg mener 500 kr. pr par og igen, alt efter formåen

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 18-07-06 15:22

Ehm...det kan da ikke være kategorien/størrelsen af brylluppet der skal afgøre hvor store gaver gæsterne skal give? Altså...hvis parret spenderer et band, flyvende artister og tæmmede orangutanger, så er det da deres egen beslutning og så må man vel gå ud fra at de har råd til det?
- men det betyder da ikke at deres gæster bliver mere velhavende af den grund?

Jeg vil stadig sige at man giver en gave som man mener parret bliver glade for - hvis man ikke har råd til en rejse til Langtbortistan, så kan man jo give en flaske solcreme i en god kvalitet - som kan bruges på den rejse som den rige onkel fra Amerika overrasker med.

Vi havde sølkvbryllup for ikke så længe siden og vi blev begavet i stor stil - og i alle prisklasser, vi fik så utroligt mange gaver - lige fra en have gasgrill til en lille yndig perleplade med to røde hjerter fra en af de yngste

Vi blev glade for det hele og der var kun en enkelt gave der blev byttet, nemlig noget sengelinned og kun fordi vi syntes at vores lager af sengelinned var stort nok (til resten af vore dage ).

Giv gaver efter formåen.

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-07-06 16:34

Dorthe - jeg er fuldstænig enig med dig!

Jeg har oplevet, at alle skulle af med f.eks. 500,- uanset om man var enlig eller par for "er man to, har man også dobbelte udgifter" - har man hørt mage til sludder!!!

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 18-07-06 17:17

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-07-06 19:13

Selv tak, og god fornøjelse til festen