/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opsætningsprofiler
Fra : anders_bak
Vist : 580 gange
100 point
Dato : 17-07-06 21:24

Jeg har fået smidt et tv-out kort i min pc, og koblet den på fjernsynet.

Nu er mit problem at tv'et ikke kan klare samme opløsning mm. som min monitor kan. desuden skal jeg ændre lidt andre ting i skærmopsætningen når jeg vil se film mm. på tv'et.

Fremfor at skulle ændre disse ting hver gang, ville jeg gerne kunne opsætte to forskellige profiler, en til dagligt arbejde, og en til tv'et.

Har oprettet en ekstra brugerkonti i win xp, men dette trick kan ikke bruges, da opsætningen "slår igennem" på tværs af brugerkontierne.

Nogen forslag ????????

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 17-07-06 21:39

1. Sæt skærmindstillingerne op, så de passer til fjernsynet.
2. Højreklik på Skrivebordet (ikke på et ikon)
3. Vælg "Gem som skema..." og gem den med navnet "TV"

Så kan du bare højreklikke på Skrivebordet, gå ind i Skærmtilstande
og vælge dit skema, hver gang du vil bruge tv'et.

//Kettedk

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 17-07-06 22:24

øhhhh, når jeg højerklikker på skrivebordet er der ikke noket der hedder "gem som skema" mener du at gå i egenskaber, og gem tema ? for her gemmes ikke opløsning mm.