/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Brænderproblem.
Fra : marcussen1
Vist : 739 gange
200 point
Dato : 17-07-06 20:08

Når jeg bruger DVD-brænderen til f.eks kopiering af lyd eller data, er der ingen problemer. Hvis jeg derimod vil brænde en fil fra min backup-HD, virker brænderen ikke. DVD-drevet hedder "G", og der kommer en boks frem på skærmen, hvor derstår: "G" er ikke tilgængelig. Forkert funktion.
Når jeg klikker på en fil og trykker send til, figurerer G-drevet slet ikke. Alt andet virker perfekt, både afspildning af lyd.CD og data-CD.
Jeg har en anden DVD-brænder, og der sker nøjagtig det samme. Jeg bruger Nero 6.
Er der nogen, der kender problemet? Tidligere virkede begge brændere upåklageligt.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-07-06 20:46

Du skriver:
Citat
Tidligere virkede begge brændere upåklageligt.

Det antyder at det er noget der pludseligt er opstået. I så vil vil jeg sige: Gå tilbage til et Systemgendannelses-punkt der ligger et par dage før du først opdagede det nye problem. M.v.h.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 17-07-06 20:55

Det er desværre for sent, der er formateret imellemtiden

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-07-06 20:56

Hvad har du formatteret? Hele din HD?

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 17-07-06 21:07

Ja

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 17-07-06 21:08

Jeg har i mellemtiden downloaded en prøveversion af Nero 7, det var samme resultet.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-07-06 21:10

OK, så er der jo sket noget i forbindelse med indlægning af det nye system der afviger fra det gamle, find ud af hvad det er og ret fejlen. Jeg kan desværre ikke gætte det.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-07-06 21:12

Men det er lidt dumt at du har lagt spørgsmålet under Investering. Det tiltrækker ikke de der er eksperter i dit Brænder/HD - problem.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 17-07-06 21:21

Korrekt, det var selvfølgelig en fejltagelse

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 17-07-06 22:39

Jeg lukker ned for iaften, er ikke kommet ret meget videre.
God nat

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-07-06 23:27

Hvis du formaterer og indstallerer så skal driveren til motherboard og servicepack også indstalleres,
med mindre det er en recovery / backup.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 18-07-06 20:12

Er først hjemme nu.
Jeg har prøvet det e.c skrev 17-07-06 23:27 uden at det ændrede noget.
Jeg har lige forsøgt igen at kopiere en tilfældig fil, og nu kommer følgende frem:
Det er ikke muligt at kopiere denne fil. Filerne på dette cd-rom-drev er skrivebeskyttede. Du kan ikke kopiere eller flytte filer til dette cd-ro-drev.
Siger dette noget?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-07-06 20:36

Har du flere drev CD/DVD på samme comp
har du valgt at lave en data DVD først så den er klar til at modtage filer.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 18-07-06 21:15

I enhedshåndtering står der i DVD/CD-drev, at der er et andet drev foruden mit drev, der hedder DWDRW Ide x16. Det andet hedder ULLO 78......... SCSI CD Rom device, hvilket jeg hverken kender eller har. Det fjerner jeg så ved at klikke på FJERN og så det væk i enhedshåndt. Jeg har været inde i TILFØF HARDWARE, men kan selvfølgelig ikke fjerne det derfra. Når PC'en har været lukket og bliver startet igen, står det der ukendte drev der igen i enhedshåndt. Og sådan kan jeg blive ved med at fjerne det.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-07-06 21:21

Ja det kommer tilbage hvis du fjerner, men ikke hvis du deaktiverer drevet.
Har du en CD med drivere til dit drev, så prøv at indstallere de drivere.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 18-07-06 21:39

Så er det ukendte drev deaktiveret og fjernet, men jeg kan stadig ikke kopiere filer til DVD-drevet.
Jeg kan som tidligere nævnt både brænde og afspille både lyd og data.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 200 point
Dato : 18-07-06 21:52

Du vælger vel det rigtige medie CD DVD i nero.
Prøv lige knappen Nero Express ude til højre.
Der har du lidt mulighedder

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 18-07-06 22:32

Tak for svaret e.c. Jeg brugte Nero Express, og det hele virker nu, som det skal. Tak for hjælpen e.c.
Men det undrer mig, hvor det mærkelige DVD-drev er kommet fra. Jeg har aldrig haft andre brændere, end den, der nu virker.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-07-06 22:37

Det kan være XP som har lagt en af de standarddriver som følger med XP.