/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
fastlægger med combicamp
Fra : risvej07
Vist : 2252 gange
100 point
Dato : 17-07-06 19:46

kan jeg bruge en cc til at være fastlægger i foråret på en dansk campingplads skal ikke bo der fast men i weekenden + det løse og skal jeg slå den sammen hver gang. jeg regner med at købe en Combi-Camp Venezia .

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-07-06 20:05

Alt efter hvor meget viking du er, kan du da godt, men selv om vi bruger campingvogn, syntes jeg
godt der kan være kold i forteltet, du har "kun" telt at opholde dig i, så jeg som er varmesøgende, ville ikke gøre det, jeg ville nu heller ikke syntes om, at skulle pakke ned hver week-end, selv om man hurtigt får rutine i opslåning og nedpakning, så går der nemt en time for hver ting, alt igen
efter hvor meget man har fremme

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-07-06 20:09

Hov jeg troede du skrev du skulle pakke sammen hver gang, men ser nu, at du spørger om det, det skulle ikke være nødvendigt at pakke ned hver week-end.

Kommentar
Fra : Bjerge

Dato : 17-07-06 20:33

Hejsa

Du kan sagtens være fastligger med CC: Vi har tidligere haft flere der lå i forsæsonen uden problemer. Selvfølgelig kan det til tider være halvkoldt, hvorfor de fleste vælger en eftersæson i stedet for. Man kan meget med gas, men realistisk set kan du ikke varme en cc op hvis det er så koldt som det har været i år.

Du skal bestemt ikke slå den ned hver gang du forlader den, hvilket faktisk er ideen med at være fastligger.

Så kast du dig kun ud i det

Michael Niemann
Lejrchef - Bjerge Sydstrand Camping.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 17-07-06 20:45

Hej risvej07.

Jeg besvarer ikke dit spørgsmål men vil blot videregive et godt råd som vi fik, da vi, for maaaange år siden, havde besluttet at købe en CC.

Vi var til noget familietamtam og de fleste er garvede campister, så det var jo guf for os, som nu var vordende campister
MEN - uden undtagelse frarådede de allesammen at vi købte en Combi Camp - de havde alle, bortset fra en enkelt familie, været igennem CC'en og næsten med det samme videre til Campingvognen.

Vi lyttede til dem og sprang over Combi Campen og gik direkte til Campingvognen - vi har den stadig og nu er den gaaaaammel - men stadig go'

Uanset hvad du beslutter vil jeg ønske dig al mulig godt derudad - under alle omstændigheder er Campinglivet bare alle tiders

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 17-07-06 22:01

jeg har idag en cv med penta fortelt og træ gulv der til har jeg en petroleums ovn og i foråret var der ikke problemer med at holde varmenen i forteltet, men det bliver nok koldt at sove. så måske skulle vi vælge efteråret?? og jeg "gider" ikke slæbe min cv rundt 3 uger i europa og regnede med det var nemmerer med en cc

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-07-06 22:40

risvej07... hvis jeg skulle vælge ville jeg tage efteråret, der er jorden gennevarm.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 18-07-06 00:14

nu er det jo noget nemmere at rejse rundt i europa med en cc i stedet for en cv...der ermeget mere besværlig og ofte også tungere..
skulle jeg selv vælge, ville det absolut være en cc pga. størrelsen og det smarte ved den....
det er jo rimelig hurtigt at salå den ud og pakke den sammen igen..
selv har jeg telt og hvis man ikke vil være mere end et par dage et sted, så kan det godt være besværligt hele tidenat skulle stille et stort telt og alt udstyr op hele tiden...
har lige prøvet det..
de første 14 dage med et medium telt....dobbelt luftmadras, bord og stole...alle de andre ting lå der bagi i bilen i sine store poser og bare ventede på at blive pakket ud...
det blev de så de sidste 2 uger...komfur, garderobestang, kogegrej og det hele...herligt at kunne falde til ro et bestemt sted og ikke det ene sted efter det andet...men det var nu vilkårene, da det var min kærestes ønske at være bare en eller to dage hvert sted....
jeg lider bedst at være et sted og så tage ud derfra og opleve og så hjem til sit telt igen og slappe af..
det ville efter min overbevisning også være det nemmeste med en cc..jeg ser det hvert år på campingpladserne rundt i europa....ser hvor kvikt det går med at slå den ud... det er hurtigere end at sætte telt op...fantastisk..
kuldeproblemet kan altså løses med en varmeblæser....
jeg har haft en med iår og den var effektiv da kæresten frøs en aften/nat...
god fornøjelse....
ps...kommer det ikke også an på hvormeget ens bil kan trække????????
miss.j.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 18-07-06 00:56

Hej igen.

Joe..det kan godt være at det er nemmere at rejse ud i verden med en Combi Camp, jeg ved faktisk ikke om man må køre hurtigere med sådan een fremfor campingvognen....

MEN - vi har, i årevis, kørt rundt med campingvognen i Europa, vi har været i de fleste Europæiske lande men holder os nu til Østrig. Vi har aldrig været af sted under 3 uger, mange gange er der endda løbet et par ekstra dage på.

De første år var det en speciel fornøjelse når vi skulle passere Kassel, hold da helt op men derefter købte vi stærkere biler og så er det gået utrolig godt siden.

Men det hele er jo en smagssag - nu skriver du jo osse om at være fastligger og ikke om at køre rundt med den.

Men igen - god fornøjelse

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 18-07-06 07:29

Da vi starte med at campere i sommeren i villatelt i 1971, med små børn - den mindste 1/2 år gl. blev vi så bidst af det, at vi året efter blev fastligger (på Djursland).
Vores erfaringer blev, at vi kunne starte til pinse og slutte i september. En anden erfaring vi også fik var, at vejret er MEGET hårdt ved et telt. Når vinduerne/plasten begynder at kunne "klæbe" til hånden når man rører dem, er de på vej til at blive opløst af polden mm. Teltdugen - og ikke midst sygningerne får en hård medfart af sol og vind, så hvis du lader - og det er jo ideen med standplads - teltet vært oppe hele tiden, skal du nok regne med en noget kortere levetid for teltdelen.
I 1975 købte vi vores første campingvogn, og starter som regel lørdag før påske hvert år, men det er som oftest ret så køligt/koldt, med varme på. Eftersæson er meget bedre.
I dag hvor vi ikke kører mere, ligger vi på standplads fra april til september.
Rigtig go' fornøjelse.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 18-07-06 12:27

nu kan man jo dække teltdugen til ,med presenning, såder ikke sker disse klæbrige sager...
det ser jeg alle i udlandet gøre over diverse vogne, telte og.lign...så undgår man pollenklæbningen og så er det også godt når det regner....og samler alt det der ellers falder ned fra oven på en lang sommer......
der findes en slags net, ved ikke hvad det hedder, som er ret effektivt til den slags...det er mørkegrønt, som også mange fastliggere bruger over deres telte og vogne.....
selvom jeg ikke er fastligger...ikke endnu....så dækker jeg alligevel mit telt med lidt presenning...det skygger også for solen på de varme dage....
når jeg blir fastligger, så bliver det i italien.....måske med et større telt eller jeg køber en gammel campingvogn dernede...det er ikke så dyrt...
god sommer...
miss.j

Annuller spørgsmålet
Fra : risvej07

Dato : 13-08-06 20:06

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål