/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
GPS TomTom?
Fra : epidedymittis
Vist : 663 gange
55 point
Dato : 17-07-06 15:35

Jeg skal købe en GPS til min farmor, som har svært ved at finde vej.

Det er underordnet hvad den koster. Den skal være på dansk, - nem at bruge, med tale og simpelthen meget simpel.

Jeg har set lidt på den TomTomGO 900 som bilka har i avisen i denne uge. 3999,-

Er den noget værd, - eller er der et bedre alternativ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-07-06 16:03

Inden vi tog på sommerferie, købte vi en GPS, Mio, vi havde set på mange forskellige mærker, men efter at have gennemlæst http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&subid=0&cid=6427&1153144356 faldt valget på Mio, den er svaret på alle din farmors bønner, let forståelig dansk, nem at bruge osv

Kommentar
Fra : iah

Dato : 17-07-06 16:46

Kan på det varmeste anbefale Garmin Nüvi 300
Smart lille - nem at bruge - sag som man også kan tage med i lommen hvis man har brug for at finde rundt uden bilen...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-07-06 17:24

På Mio's 269+ er der 27 lande på, og softwaren er gratis at updaterer, på Garminen koster det
ca. kr. 1000 for hvert land at få lagt på, så vidt jeg ved er der kun Skandinavien på når man køber den??

Kommentar
Fra : iah

Dato : 17-07-06 18:34

TÆNK TESTVINDER Garmin Nüvi 300

- det store spørgsmål er hvor mange lande farmor skal ud at køre i?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 17-07-06 18:38

Det skal lige nævnes den fås til kr 3.899

http://dk.kelkoo.com/b/a/sbs/100278823/15602867.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-07-06 19:19

Og på selvsamme hjemmeside, kan det ses, at Mio digi walker 269+ er bedste køb til prisen

Accepteret svar
Fra : MacMadsen

Modtaget 55 point
Dato : 17-07-06 19:24

Jeg tror det er med GPS som med computere...
Nogle sværger til noget andre til noget andet.
Selv bruger jeg Garmin GPS skal det siges.
Jeg kender ikke den TomTom som de har i Bilka (og mener den hedder 700 og ikke 900), men ud fra hvad de skriver i avisen lyder det til at være et ganske udemærket valg. Desuden er det så herligt med Dansk Supermarked, at de findes overalt (næsten) og i 99% af tilfældene er det nemt at reklamere over tingene.

Så jeg tror godt du kan købe den, til det din Farmor skal bruge.

Mvh
MacMadsen
(ejer af en Garmin Streetpilot c550)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-07-06 20:01

Hey, jeg syntes i får en farmor til at lyde tussegammel, man kan da godt være en rigtig frisk farmor
med mod på at kører Europa tyndt selv om er godt oppe i årene, man kan da også være en farmor, selv om man kun er 50 år

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-07-06 21:47

Min farmor er ikke kun 50 år...

Og ja, - det gode ved supermarkeder er, at man somregel ikke har nogen problemer med at klage, bytte, osv. Der er heller ingen leveringstid.

Jeg tror jeg kører til Bilka. - Hvis jeg kan finde vej...

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-07-06 21:48

Tak for svaret MacMadsen.

Kommentar
Fra : 888

Dato : 17-07-06 22:01

Tomtom er supernem at bruge

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-07-06 23:57

Godt at høre! Jeg tror at det er det rigtige til min ikke-så-tekniske farmor.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 18-07-06 07:36

Har lige købet en Garmin c510. Den er så nem, at man ikke har brug for brugsanvisningen. 3.700 hos Elgiganten.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 09-02-07 16:02

Prøve at køb tomtom Go910. Den er bedste

Kommentar
Fra : alka

Dato : 10-02-07 09:39

Oppe over - alka - skriver jeg med begejstring om Garmin C510, jo den var meget let at betjene, men desværre vise den ikke rigtig vej! Fx viste den pludselig en rundkørsel - selv om der ingen rundkørsel var. Viste tilbage hvor jeg kom fra osv. så den blev returneret.
I stedet købte jeg en MIO 510C, i dag til ca. 2.200 kr. - som er præcis og opdateret, det kunne man ikke sige, at Garmin var. Desværre er der problemer med batteriet, men det er nok forhandlerens skyld, at han ikke få det lavet. Så her 3. gang har jeg tilbudt ham, at handlen kan gå tilbage, eller han kan sende mig en ny. Jeg har ikke hørt fra ham andet, end, jeg kunne sende den over igen, men da han har den 3 til 4 uger af gangen, vil halvdelen af garantien være gået hos forhandleren, så jeg har sendt sagen til Forbrugerklagenævnet i stedet for! MIO C510 er rimelig kompliceret at bruge med de mange forskellge menuer og opsætninger. Manuelen fylder et A4 ringbind 3 cm tykt!