/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Jeg tror min knallert brænder.
Fra : Flash77
Vist : 520 gange
50 point
Dato : 16-07-06 23:09

Jeg er på vej til købmanden på min Puch Maxi. Der er utroligt varmt under sædet på den, der står store flammer til alle sider og min mælke kasse er totalt smeltet. Brænder min knallert og skal jeg evt. holde ind til siden? Er der andre der har været ude for tilsvarende og hvor kan man evt. købe en ny mælkekasse henne? Jeg håber meget på hurtige svar da det er utroligt varmt bagi lige i øjeblikket, og jeg har ikke den fjerneste idé om hvordan jeg skal forholde mig til den nuværende situation.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-06 23:25

hej venner der er grillmad

Kommentar
Fra : 888

Dato : 16-07-06 23:28

Det var da godt det ikke var på vej hjem....så var bajerne blevet ødelagt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-07-06 23:32

Citat
Jeg håber meget på hurtige svar da det er utroligt varmt bagi lige i øjeblikket, og jeg har ikke den fjerneste idé om hvordan jeg skal forholde mig til den nuværende situation.

Kør ind til siden og få kølet rumpen af

En anden gang, lad din computer blive hjemme, så den ikke også brænder

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-07-06 00:30

Og nu er den vist brændt af, og ikke mere værd, så du kan bare tage den med i skraldebilen i morgen tidlig

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-07-06 01:44

Nu er min knallert voldsomt tunet - og det er meget almindeligt at min cylinder er rødglødende når jeg kører rigtigt stærkt. Jeg har derfor eftermonteret nogle kraftige varmeskjolde som stadigt er intakte, så der er ikke tale om at knallerten er helt brændt ud endnu - men den ses tydeligt i mørket! Jeg vil umidelbart tro at man p.t. kan se den fra månen hvis man ellers er deroppe, da der er alvorligt fut i tingene. Jeg har prøvet at køre hurtigere for at se om vinden evt. kunne blæse ilden ud, men ved ca. 310 km./t. brændte den stadigvæk, så jeg tror ikke det er løsningen og har nu igen sænket hastigheden til ca. 190 kt./t.

Citat
Kør ind til siden og få kølet rumpen af

En anden gang, lad din computer blive hjemme, så den ikke også brænder

Jeg er ikke sikker på at det vil være smart af mig at stoppe, da jeg frygter at ilden vil brede sig opad hvis ikke vindmodstanden holder den i den bagerste ende. Hele knallerten er beskyttet med de samme varmeskjold som bruges på rumfærger, så jeg håber at den hvolder ud et pænt stykke tid endnu. Min asbest køredragt holder fint nok til temperaturen, men det er som sagt noget varmt at sidde ovenpå et rødglødende sæde....

Hvis jeg ikke har min computer med kan jeg jo ikke søge hjælp når problemer som dette opstår, så et tror jeg ikke er en god idé...

Citat
Det var da godt det ikke var på vej hjem....så var bajerne blevet ødelagt

JA!!!

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 17-07-06 08:26

skift mælkekassen ud med en zinkbalje med koldt vand.
så kan du dyppe de svitsede partier før de bliver til flæskesvær

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 17-07-06 08:29

skift mælkekassen ud med en zinkbalje med koldt vand.
så kan du dyppe de svitsede partier før de bliver til flæskesvær

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-07-06 15:52

Gå tilbage til spørgsmålet om aircondition.
Trykudligningstanken på 4 m3 skal skiftes med en på 10 m3, i denne lægger du en spiral af 1/2" kobberrør, længden skal være ca 27,3 m. Spiralen kobles til vandkølingssystem med en tank på 12m3. Her skal du bruge trailer nr. 3. Husk at svejse plader i tanken som forhindrer vandet at skvulpe og trailer nr. vælte. Kør til nærmeste brandstation og be dem fylde tanken op, de betaler nemlig ikke afløbsafgift. Cirkulationpumpe o.s.v. klarer du let. Ev skaffer du en bensindrevet generator til pumpen på 230 V. En termostat i kredsløbet vil give en meget præcis kølevandstemperatur. Når du nu har 230 V kan computeren også være med i billedet. Du kan bruge GPS, det lille program til kørsel i lokalområdet koster ikke meget. Du lægger din og købmandes adresse ind, computeren beregner bensinforbruget som faktisk kun er de dråber der skal til for at starte motoren. En mindre beholder til kolde og varme drikke kan tilsluttes, hvis du skulle blive tørstig på vejen. Et destillationsapparat er i det nærmeste med på købet i konstruktionen, altså hvis købmanden har kartofler på tilbud.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-07-06 16:26

Citat
Der er utroligt varmt under sædet på den, der står store flammer til alle sider og min mælke kasse er totalt smeltet. Brænder min knallert og skal jeg evt. holde ind til siden? Er der andre der har været ude for tilsvarende og hvor kan man evt. købe en ny

Citat
der står store flammer til alle sider

Hvis ikke du ved om den brænder, hvem skulle så.

Det kan til ingen tid være nyttigt med flammer fra
en knallert, tunet eller ej.

Det kunne jo være en læk i din tank, der sender dampe ud i stellet
med det resultat, at du har gratis sædevarme.

Skift knallerten ud, og gem den til vinter, hvor der er koldt.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 50 point
Dato : 17-07-06 16:39

Spis nogle æbler

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-07-06 19:27

Æbler kan også bruges i forbindelse med destillering.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-07-06 19:31

Nu vil du pgså bruge computeren til at styre dine tre trailere, du finder et program som styrer
dem så de kører i samme spor som dr.big. Ta en tur til Gøteborg og Volvo, følg med på en guidet tur, kig lidt på de køretøjer, mange koblede sammen. De er computerstyrede og følger førervognens spor ganske nøjagtigt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-07-06 19:32

Din købmand bliver vildt imponeret og tilbyder dig job som varebud.

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 17-07-06 19:35

Tak for svaret ans. Det var et utroligt svært valg mellem dit og Teils svar - men æblerne er nu altid et sikkert hit!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-07-06 19:38

Computerstyringen giver dig mulighed for trailer nr. 4. og hør nu, - foran.
Der anbringer du dine varer fra købmanden. Nemt og hurtigt kan du se dine
leveringer på ladet.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 19-07-06 21:13

Teil - du er genial.... Du får chancen til at få point næste gang jeg har problemer med kværnen