/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Forskel XP Home- / Pro-edition
Fra : Niederhof
Vist : 718 gange
100 point
Dato : 16-07-06 19:28

Hvad er forskellen mellem XP i Home-edition og XP i Pro-edition ?

Accepteret svar
Fra : stimo1

Modtaget 60 point
Dato : 16-07-06 19:36
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-06 20:25
Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 16-07-06 21:12

Der er et bowlingspil med PRO versionen.

Det er mig bekendt den eneste umiddelbare forskel. Jeg har haft begge dele!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-07-06 21:26

XP pro kan bruges som server. Det kan XP home ikke.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-07-06 21:29

Hvis du er hjemmebruger skal du vælge

Windows XP Home Edition....

Pc med 300 MHz eller kraftigere processor anbefales; minimumkrav: 233 MHz;* Intel Pentium/Celeron, AMD K6/Athlon/Duron eller kompatibel processor anbefales.
128 MB RAM eller mere anbefales (64 MB minimum understøttes – kan begrænse ydeevne og visse funktioner).
1,5 GB ledig plads på harddisken*.
Skærm og skærmkort i Super VGA-opløsning (800 x 600) eller højere.
Cd-rom- eller dvd-drev.
Tastatur samt Microsoft Mouse eller et kompatibelt pegeredskab.

Visuelt design gør det nemmere at udføre almindelige opgaver effektivt
De digitale fotofunktioner giver dig mulighed for at købe, organisere og dele billeder.
Alt-i-et-musikværktøj til fremfinding, hentning, lagring og afspilning af digital musik i højeste kvalitet.
Alt hvad du skal bruge til at oprette, dele og nyde videoer på pc'en
Nem mulighed for computerdeling og hjemmenetværk.
Det ultimative kommunikationsværktøj til onlinemeddelelser, stemme- eller videosamtaler og samarbejde.
Værktøj til fejlretning og til at hente hjælp fra en ekspert.
Det mest driftsikre, pålidelige og sikre operativsystem, der sørger for, at systemet kører optimalt.

Windows XP Proff...

Er til dig som vil have større sikkerhed, eller sidder i en virksomhed.
Eller sidder med tunge applikationer.

Pc med 300 MHz eller kraftigere processor anbefales; minimumkrav: 233 MHz (system med enkelt eller dobbelt processor);* Intel Pentium/Celeron, AMD K6/Athlon/Duron eller kompatibel processor anbefales.
128 MB RAM eller mere anbefales (64 MB minimum understøttes – kan begrænse ydeevne og visse funktioner)
1,5 GB ledig plads på harddisken*.
Skærm og skærmkort i Super VGA-opløsning (800 x 600) eller højere
Cd-rom- eller dvd-drev
Tastatur samt Microsoft Mouse eller et kompatibelt pegeredskab

her får du også alle funktionerne som er i Xp Home og Større sikkerhed, herunder muligheden for at kryptere filer og mapper for at beskytte forretningsdata Suveræn mobilunderstøttelse, der giver mulighed for at arbejde offline eller opnå fjernadgang til computeren.
Anbefalet af video programmører.
Velegnet til at afvikle tunge applikationer såsom grafik- video - sample
Indbygget understøttelse af højtlydende systemer med flere processorer
Designet til at fungere med Microsoft Windows-servere og -administrationsløsninger.
Kommuniker effektivt med andre rundt omkring i verden ved at arbejde på et hvilket som helst sprog.

Windows XP 64 bit Edition....

Hvis du arbejder med store tekniske arbejdsopgaver så som:

specielle filmeffekter, 3D-animation, tekniske og videnskabelige programmer.

Fordelen ved den store ydeevne i 64-bit computersystemer er særligt mærkbar inden for områder som design af biler og fly, hvor ingeniører har mulighed for at oprette større og mere komplekse modeller. Med sådanne systemer kan ingeniørerne bruge simuleringssoftware til at analysere effekten af luftstrømme, tryk og varme på de materialer, en bil eller et fly består af, og derefter studere resultaterne og forbedre produktdesignet. 64-bit computersystemer er også en fordel for personer, der skaber digitalt indhold, herunder 3D-animatorer, digitale kunstnere og spiludviklere, som kan reducere den tid, det tager at gengive de tredimensionale modeller, ganske betydeligt. Også i økonomiske programmer forøger 64-bit computersystemer beregningshastigheden i forbindelse med store datamængder, som er nødvendige ved analyse af markedstendenser, prissættelse og realtidshandel.

Windows XP 64-Bit Edition kan køre på Intel® ItaniumTM-processoren som platform for arbejdsstationer, som har nået hukommelsesbegrænsningerne i 32-bit systemer. Den væsentligste forskel mellem 32-bit og 64-bit Windows XP-baserede computersystemer ligger i 64-bit versionens mulighed for at bruge meget mere systemhukommelse. Windows XP 64-Bit Edition understøtter til at begynde med op til 16 gigabyte RAM og op til 8 terabyte virtuel hukommelse. Den understøttede mængde fysisk hukommelse vil vokse i fremtiden, efterhånden som hardwaremulighederne udvides. Data hentes tusindvis af gange hurtigere i hukommelsen end på et diskdrev, hvilket udgør en enorm fordel for programmer, som er udviklet til at udnytte denne større mængde systemhukommelse. Desuden er Windows XP 64-Bit Edition designet til at udnytte de overlegne flydende punkt-faciliteter, som findes i Itanium-processoren.

Godkendelse af svar
Fra : Niederhof

Dato : 18-07-06 21:14

Tak for svaret stimo1.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 18-07-06 21:20

Velbekomme.