/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Autosvar?
Fra : Satellit
Vist : 801 gange
100 point
Dato : 16-07-06 13:46

Jeg skal på ferie fra i morgen. Hvordan laver jeg en opsætning, så de der sender mails til mig, får atomatisk svar om, at jeg er på ferie og hvornår jeg kommer tilbage?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-06 13:50

taler vi om outlook express eller andet ???

det er for i øvrigt en dårlig ide i og med evt spam får besked om at du er aktiv - altså en sikkerheds risiko.

kan du måske vælge at sende en samlet mail til dem der skal vide det er den løsning langt bedre/sikrere

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-06 13:54

hvis du alligevel absolut vil have det autosvar - så fortæl hvilken udbyder du har - eller gå selv ind og undersøg mulighederne på webmailen

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-07-06 14:02

Hvis din udbyder ikke tilbyder det kræver det exchange server

Hvem er din udbyder og hvilke programmer har du til din rådighed?

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 16-07-06 14:29

Jeg har Outlook Express 2000

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-06 14:31

hvilken udbyder ??????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-06 14:34

holder stadig fast i mit indlæg Dato : 16-07-06 13:50 - men hjælper gerne

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 16-07-06 14:37

Det er jo også en måde at fortælle huset står tomt, så jeg synes bestemt også det er en meget dårlig ide at sætte autosvar på.

God ferie .................

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 16-07-06 14:41

Det er min arbejdsplads, - jeg har ikke computer derhjemme - så der er ingen grund til fare for indbrudstyve
Jeg ved faktisk ikke hvilken udbyder...hvordan tjekker jeg det?
Og jeg er alene på arbejde, så jeg har ingen jeg kan spørge.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-06 14:44

indbrudstyve = hackere - spammere - osv - ikke rart - og hvis du rejser fra en tændt pc kan hvad som helst ske.Vær nu ikke naiv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-06 14:46

ehmm - har du rettigheder til at gøre sådan noget på din arbejdsplads ??????????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-06 14:48

BTW (kommer ikke det her spørgsmål ved - men din tunfiskesandwich http://www.kandu.dk/Tip14008.aspx fik lige højeste karakter her igår

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 16-07-06 14:52

Det var jo en anden sag. Mener du kan finde det under indstillinger. Der skulle være autosvar, som du kan vinge af og så skrive, hvornår du er tilbage, eller hvad du nu foretrækker at skrive. Jeg sætter selv autosvar til på arbejde, når jeg ikke er til stede.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 16-07-06 14:53

Det var godt, det glæder mig! (At I kan lide tunfiskesandwich'en altså!)

Jo, jeg mener nok at jeg har bemyndigelse til at lave en autosvar-funktion på min mail, da jeg har en lederfunktion i biksen hér!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-06 14:54

det er lidt kringlet - men kører computeren mens du er væk kan du gøre det - er den lukket skal du finde udbyder og gøre det via webmail.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-06 14:55

ok - så kig her: http://www.janboo.dk/DreamHC/tips%20og%20tricks%20outlook%20expres.htm
den er da til at forstå ikke ?? .. men kræver at maskinen kører

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 16-07-06 14:59

Nåmen nu har jeg faktisk selv fundet ud af det.......!
Man skulle bare ind i "Funktioner" og dernæst kunne jeg finde en "Ikke tilstede assistent"

Annuller spørgsmålet
Fra : Satellit

Dato : 16-07-06 14:59

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål