/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp til NERO
Fra : diannapilegaard
Vist : 789 gange
40 point
Dato : 16-07-06 11:37

Jeg har tidligere brugt NERO 7,0 til billedbehandling, men efter at have klikket "ja" til en sikkerhedsopdatering for nogle dage siden, kan jeg nu ikke længere åbne nogen billeder med NERO - ej heller selvom jeg højreklikker og vælger "åbn med" - NERO. Jeg tror, at det er mit sikkerhedsprogram, som spærrer for adgangen ét eller andet sted.

Jeg er lidt en pc-mongol, og har altså stort set nada forstand på "teknik-kassen", så jeg håber, at I kan hjælpe mig videre.

Jeg kan sagtens åbne billederne, hvis jeg vælger "åbn med" og så "fax- og billedfremviser", men er nu engang ret godt tilfreds med NERO - det kunne jeg i al fald nogenlunde finde ud af at beskære med osv.

Hvad gør jeg nu???

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 16-07-06 11:57

Hvad med at gendanne computer fra den dato du opdaterede din nero

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 16-07-06 11:59

Start -indstillinger- kontrolpanel - ydelse og veligeholdelse - systemgendannelse (overst til venstre) vælg dato

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-07-06 12:18

Det er voldsom at gå til systemgendannelse, bare fordi det er et forkert program der åbner billedfiler, her er en mulighed du bør prøve først: åben Kontrolpanel åben Mappeindstillinger klik på fanebladet Filtyper, rul ned og find de filtyper du vil åbne med Nero, for eksempel JPEG, bliver vist som JPE , JPEG og JPG, marker alle 3 linier et efter et og når linien er markeret, går du ned hvor der står: Åbnes med, der klikker du på skift, Find og marker Nero, sørg for at der er flueben i Brug altid dette program til denne type filer og klik OK, samme fremgangs måde til andre filtyper du vil åbne med Nero, det er næsten det samme som når du højreklikker på filen og vælger Åbn med, men det virker bedre med metoden jeg har beskrevet, jeg har ikke Nero 7 (endnu) men jeg gætter på der er en funktion i programmet hvor du kan vælge hvilke filer programmet skal åbne, prøv nu ovenstående, det virker

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-06 12:24

hmpffff her sad jeg og skrev et langt indlæg og så har o.v.n skrevet nøjagtig det samme

nemlig o.v.n

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-07-06 12:29

miritdk
diannapilegaard, du bruger Nero 7, kan du ikke lige gå ind i mit spørgsmål og fortælle om Neros fortræffeligheder: http://www.kandu.dk/spg90918.aspx

Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 16-07-06 13:23

o.v.n. - tjo, det vil jeg da gerne gøre, men det er bare ikke lige pt. særligt fortræffeligt her hos mig . Tak for den lange og fine forklaring. Jeg har gjort, punkt for punkt, som du har beskrevet, men kan bare stadig ikke åbne det. Jeg får et gult udråbstegn, hele sti-navnet, og besked på, at denne ikke kunne åbnes. Når jeg klikker ok, kommer NERO´s skærm frem, men den er tom. Jeg er faktisk ved at være en smule irriteret over det lige nu.

Det virker fint, hvis jeg tvinger til billed- og faxfremviser, men kan bare bedre lide redigeringsmulighederne i NERO. Det virker mere enkelt for en klovn som mig...

HJÆLP!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-06 13:42

kan du finde den irriterende opdatering og fjerne den ???? Måske og måske ikke den der er skyld i det hele - men så er det da afprøvet .

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-06 13:45

ELLER afinstallere og installere igen ???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-07-06 13:49

Måske skal computeren genstartes, for at huske ændringerne tro nu ikke det er nødvendig, har du prøvet at afinstalere Nero 7 med Tilføj og fjern progammer, og geninstalere ? måske er der et eller andet i programmet der er gået kuk i

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-07-06 13:50

Der kom du først miritdk

Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 16-07-06 13:54

Prøver lige af afinstallerer og installerer igen. Jeg ved nemlig ikke, hvordan jeg skal finde opdateringen, og ej heller kan jeg finde ud af at gendanne (kan ikke finde "Ydelser og vedligeholdelse" i "kontrolpanet"). Jeg prøver lige og ser hvad der sker...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-06 13:57

jamen o.v.n. (hmmm kommer til at tænke på en gammel sort ovn når jeg ser dit id ) - det er næsten altid det nemmeste at afinstallere et drilsk program

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-07-06 14:13

Hvorfor gammel og sort miritdk det minder mig om at jeg snart bliver et år ældre,
undskyld for misbrug af dit spørgsmål diannapilegaard men kunne ikke lade være

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-06 14:16

misbruger også lige tråden - det er o.v.n.´s skyld - fordi jeg kommer til at tænke på den GAMLE SORTE kakkelovn mine forældre havde i sin tid ... ret hyggelig faktisk

Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 16-07-06 15:17

Misbruget accepteret...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-06 15:21

takker - men bare vent - du kan komme ud for at være ved at få et slagtilfælde hvis misbruget forøges

hvordan går det med af - og installationen ????

Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 16-07-06 16:13

Hi hi... Ho ho... Hej hej... Det virker skisme... Hurra hurra! Min ven, Nero, er tilbage på banen... tusind tak for hjælpen. En ny installation ser ud til at have fungeret. Tusind tusind tak. Så kører "vi" igen...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-06 16:23

YES !!!! .......... så var det dig jeg hørte juble et eller andet sted - ro i lejren igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-06 17:16

for i øvrigt.... sad lige før og spekulerede over hvorfor du ikke kunne finde ydelse og vedligeholdse - her er forklaringen

du kører med menuen start i xp layout - så vises den ikke alle steder - hvis du går i start og vælger egenskaber og sætter prik i klassisk version af menuen start kan du uden videre finde den - dvs - hos mig er det sådan at jeg også skal vælge klassisk visning i kontrolpanelet

Blot så du ved det en anden gang -

ajiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii nu koger mig saft vist over

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-06 17:17

back - sikke noget vrøvl - kontrolpanelet skal netop IKKE vises i klassisk - sorry !!!!!!!

Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 16-07-06 17:22

miritdk - drik nu ikke for meget saft - sådan som du vrøvler...
Ok. Tak for det. Så ved jeg da det, til en anden gang. Kan du så ikke også fortælle mig, hvorfor jeg mangler mine redigeringsknapper i NERO? Det er sådan set ved at drive mig til vanvid...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-06 17:28

måske fordi du ikke har fået alle resterne ud før du installerede igen. Hvis det var mig ville jeg af installere og lige hente det her lille snedige program

http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

når du har afinstalleret nero - så kør en scan med regcleaneren herover - delete alt hvad der står som safe to delete - intet andet.

prøv så at installere nero (den genstridige skid) igen

Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 16-07-06 18:32

Nu jubler jeg højt og læææææææææææææææænge.... Det virker... Alt virker... Billedbehandling, NERO, film, alt.........Kanon. Tusind gange tak for Jeres enorme hjælp. Det har været noget af et projekt, men når I kan få mig til at fatte en smule, og selv løse sådan et problem, så kan I alt!

Der er åbenbart noget, som har "hængt fast" ved af- og geninstallering, men med "rengøringsprogrammet" gik det altså glat. Tusind gange tak, jeg er Jer dybt taknemmelig. Nu virker "rytmeboksen" sku igen...

Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 16-07-06 18:32

Nu jubler jeg højt og læææææææææææææææænge.... Det virker... Alt virker... Billedbehandling, NERO, film, alt.........Kanon. Tusind gange tak for Jeres enorme hjælp. Det har været noget af et projekt, men når I kan få mig til at fatte en smule, og selv løse sådan et problem, så kan I alt!

Der er åbenbart noget, som har "hængt fast" ved af- og geninstallering, men med "rengøringsprogrammet" gik det altså glat. Tusind gange tak, jeg er Jer dybt taknemmelig. Nu virker "rytmeboksen" sku igen...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-07-06 18:39

Tilykke du ender som PC nørd godt du fik det til at virke

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-06 19:30

også til dig herfra - noget af en omgang for dig - så bare kom igen og del af dine erfaringer

Annuller spørgsmålet
Fra : diannapilegaard

Dato : 16-07-06 20:57

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-07-06 20:58

Altså - næste gang at noget ikke virker så kan man "bevæge computerens lille huskesystem tilbage i tiden" Det ændrer ikke noget på filer og dukumenter som ligger på comp.
Fortryder man "tilbagestillingen" kan man også det.
Med XP standard programadgang:
Start > hjælp og suport > ud for en af de grønne pile > [>] systemgendannelse
der skal være markeret i "gendan comp som den var på et tidligere tidspunkt"
Næste
Nu kan man bladre i kalenderen og se på de markerede datoer
Der vil også stå den ændring/opdataring som er foretaget
Klik på datoen og > næste
nu får du lige en chance for at hvad du laver
Men det kan laves om igen.
Alle programmer som er indstalleret efter gendannelsespunktet (datoen) skal indstalleres igen.