/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hjælp med PHP mail script
Fra : Sind_Syggo
Vist : 433 gange
200 point
Dato : 19-12-02 19:39

Jeg har en Linux Red Hat 7.3 server som bla. kører PHP, DNS og Sendmail.Min DNS server pinger sig selv på diverse forespørgsler men på mail.domænenavn.dk pinger den ipadressen på det mailhotel jeg har. Der hvor jeg har mit mailhotel har jeg også en DNS pegning til min faste ip med Wildcard undtagen på mail.domænenavn.dk selvfølgelig. Mit problem er så at når jeg ligger et PHP script ind på min hjemmeside, sender den mails fint, bare ikke til min egne e-mails. Men sætter jeg scriptet til at sende til en ofir e-mail jeg har oprettet eller min e-mail ude på min skole, så kommer e-mailen med det samme. Nogen siger at det er et DNS problem, men jeg har prøvet at slå min egen DNS fra og kun køre med teledanmarks DNS servere og lige lidt hjælper det. Min Internet forbindelse er en Pro@ccess linie.

Jeg håber at der er nogen der har haft samme problem eller evt. ved hvordan man løser det, for jeg har rodet med det i lang tid og er ved at blive sindsyg.

På forhånd tusind tak..

Kommentar
Fra : cad

Dato : 21-12-02 04:57

sendmail kører default på port 25, ... ooooooooooooooggggggggggggggggggggggg ???

Teledanmark har lukket for port 25 for private .. Kan det være det ??

det er en af de store fordele ved Tiscali er, at de ikke mener de er klogere end
deres kunder, og har derfor ikke som TDC, TELE2 mfl. lukket for trafik til
port25 (for derefter at åbne for mail relay)

ses sune

Kommentar
Fra : Sind_Syggo

Dato : 21-12-02 09:20

Så er det da bare underligt jeg kan sende til alle mulige andre e-mail adresser og der skulle også være åben for alle portene når man har Pro@ccess linie hos TDC.

Kommentar
Fra : cad

Dato : 21-12-02 13:21

Jeg fandt faktisk en hjemmeside, - om linux - ,der omhandlede det samme problem - på engelsk.
prøver at finde den igen. vender tilbage ..............hej

Kommentar
Fra : Sind_Syggo

Dato : 22-12-02 17:02

Lyder godt, god stil og på forhånd tak..

Kommentar
Fra : cad

Dato : 28-12-02 00:27

måske kan du bruge noget af det her ... tjek manualerne m.m. ud......... cooool..mængde info..........

http://www.phpworld.com/articles/2000.02/mail_000.html
http://www.hotscripts.com/PHP/

her er et link, som jeg tror kan gavne ved fejlfinding.............
http://www.flicks.com/emailresolver/freetrial.htm

her er et link, der er om mail-funktioner..............

http://www.php.net/manual/en/ref.mail.php

stil spørgsmålet hos www.php.net
der er god viden at få derfra....
ses

Kommentar
Fra : cad