/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hvor kan man finde papirkurven i dos/pro~
Fra : sparx
Vist : 623 gange
50 point
Dato : 19-12-02 17:50

Jeg kører XP, og har en fil i skraldespanden som jeg vil gendanne. Men når jeg gør det, får jeg en fejl der siger:
Det er ikke muligt at flytte Dd23: Filen bruges af en anden person eller et andet program.
Luk alle programmer, der muligvis bruger filen og forsøg igen.

Jeg har prøvet alt, ingen programmer åbne, genstartet, men lige lidt hjælper. Er der en tabel/fil med låste programmer/filer eller lignende hvor man kan slette den reference...

Kommentar
Fra : luffe10

Dato : 19-12-02 17:53

prøv og starte xp i fejlsikert tilstand også slet den eller gendan den....

mvh. luffe

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 19-12-02 17:58

Kan det muligvis være fordi:
* Du ikke er logget ind som administrator ???
* Har et program installeret som rent faktisk beskytter filen f.eks. norton utilities

Har du prøvet at trykke F8 under opstarten og starte i fejlsikret tilstand

Accepteret svar
Fra : h_blunck

Modtaget 50 point
Dato : 20-12-02 05:57

start en dos-prompt ved at indtaste CMD (win-xp) eller COMMAND (andre ikke NT-systemer)

skriv DIR RECYCLED /S

Så burde oplysningen dukke frem...

Henrik

Kommentar
Fra : sparx

Dato : 20-12-02 09:38

Ja, det virker men forsøgte at kopiere en af filerne til et andet sted. Fik melding om en fil kopieret, men kunne ikke se den på destinationen...?

Nogen idéer?

Godkendelse af svar
Fra : sparx

Dato : 20-12-02 09:39

Tak for svaret h_blunck.

Lavede lige en søgning på min computer og fandt den kopierede fil... Så dit svar er nok for mig

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 20-12-02 13:44

Så kan du højreklikke på Kommentar - og acceptere kommentaren som svar.

God jul

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 20-12-02 13:44

Så kan du højreklikke på Kommentar - og acceptere kommentaren som svar.

God jul

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 20-12-02 13:46

Sorry Sparx - jeg havde ikke kigget hele postbakken igennem, og set at du senere havde accepteret kommentaren som svar

Jeg bukker taknemmeligt, og beklager foranstående kommentar -- der jo så er overflødig.

Endnu engang: glædelig jul.

Henrik

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-12-02 14:52

Jeg mener at papirkurv i Win98 ligger i "C:\recycled\". Dog ingen anelse om
hvor i Xp (måske samme sted??)
Har du prøvet at starte pc'en i fejlsikret tilstand, og så gendanne filen?
Så startes opstartsprocedurerne ikke.

Martin Wiboe