/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Lille Motorcykel
Fra : Coolio_Nic
Vist : 643 gange
40 point
Dato : 15-07-06 16:24

Jeg har købt 2 små motorcykler eller de er 43 cc jeg har ikke så meget forstand på det men det ligner en slags crosser motor der sidder på (den lyder lige sådan) er der nogle måder jeg kan tune den på uden det koster mange penge ;) ??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-07-06 23:33

Det er svært at få mere power ud af dem, da de er meget tunede fra fabrikken.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Coolio_Nic

Dato : 16-07-06 10:25

ok men kan man gøre så de trækker bedre??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-07-06 13:28

De trækker først rigtigt når de kommer op i omdrejninger, da så små tunede motorer, skal op og køre mange omdr. før de tager ved.
Hvis de geares ned, trækker de bedre, men har så ikke så stor topfart.
(Det gøres med andet tandhjul hvis de er med kædetræk, og med lettere ruller hvis de har variator)

Det er klart de er optimerede fra fabrikken, så der er ikke meget at gøre. Dog kan man udskifte dysen i karburatoren til få numre størrer (eller få dysen opboret ved en knallertmekaniker til et lidt størrer hul, de koster ikke noget særligt). Det hjælper specielt på accelerationen, og specielt hvis køreren er stor og tung, men kan gå lidt ud over topfarten.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : DioXin

Dato : 04-10-06 12:45

er det de små pocket bikes du mener. jeg har haft samme problem. jag havde kigget lidt på den og fandt ud af at den havde automatisk slyngkobling. den havde også kun et gear så.
nå men jeg puttede strammere koblingsfjedre i, så trak den meget bedre i bunden uden at miste noget på toppen. koblingen sad lige bag primær tandhjul til kæden. ved ikk om din er den samme slags men prøv det hvis den er den samme...

Kommentar
Fra : JannickSkytte

Dato : 27-12-06 14:52

Hej Hvis du mangler en Yamaha Jog eller kender en der mangler en så er der en tilsalg billigt her .

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=415617857

Mange tak