/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Taber signal
Fra : egoland
Vist : 554 gange
100 point
Dato : 15-07-06 15:11

Pludselig siger skærmen "no signal", bedst som man sidder og spiller, og maskinen genstarter. Men den gør det kun i nogle spil. Grafikkortet er et Asus 9550. Har prøvet med bedre køling/større køleprofil+blæser og driveropdatering. Måske ligger stømforsyningen lidt lavt målt på volt, men ikke under 5%grænsen for tolerancen.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-07-06 15:29

Hej egoland !
varmen er osse et problem med min,jeg kører med åbnen front ,så gå den ikke i sort,har geforce 6600 - måske kunne du osse se om der ikke sider for mange kort >>>TÆT<<< op ad dit grafikkort.
- er der en fejlmeddelse efter den har genstartet.
hilsen xou

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-07-06 15:33

No signal er jo manglende forbindelse fra grafikkort til monitor! Går ud fra kablet ikke sidder løst og er i orden?
Er det i de samme spil det sker?

Prøv lige at gå ind under Start > Kontrolpanel > System > avanceret! Gå ind under Start og genoprettelse og fjern flueben i genstart automatisk! Så burde du få en blå skærm med fejlmeddelelse i stedet for genstart!

Accepteret svar
Fra : Flash77

Modtaget 110 point
Dato : 15-07-06 15:34

Det er dit grafikkort der er skyld i problemet. Asus 9550 har en standard kompinentfejl som giver din CPU et forkert mmu-flop og det fårmaskinen til at gå ned p.g.a. en adressekonflikt i din printerbuffers ram data lager. du kan slå dit grafikkort fra i din BIOS - dette vil helt sikkert medvrike til at din printer kører bedre og at din maskine ikke går ned. Hvis du har for meget RAM i maskinen medvirker dette også til problemet. Fjern så meget så du kun har 256 MB tilbage og kør virtual ram på din hardisk - det er meget mere stabilt og du vil blive glad for det i løbet af kort tid. Hvis du har et webcam sat til din pc kan det hjælpe at slukke lyset i rummet da det skaber konflikter i adresserne til dine externe enheder..... God fornøjelse!

Godkendelse af svar
Fra : egoland

Dato : 15-07-06 16:58

Tak for svaret Flash77. Men det er jo en grov fejl, den er lavet med! Jeg prøver lige med et andet grafikkort, som jeg ved virker 100%. Det er lidt træls at skulle til at fedte med bios'en for at få tingene til at virke - det skal de sgu'!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 16-07-06 02:10

Jeg har lavet dette til dig som lidt ekstra hjælp: http://www.kandu.dk/spg90923.aspx