/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Grafikkort til PCI m/ TV-Out (HJÆLP!)
Fra : M.A.J
Vist : 578 gange
20 point
Dato : 15-08-01 11:43

Jeg har igennem længere tid prøvet at få fat i Geforce2 MX m/ Tv-out til PCI, men de kan åbenbart slet ikke opdrives.

Jeg har et stort problem, da jeg udelukkende har PCI slots i pc´en. Kan man overhovedet få et grafikkort til PCI med TV-Out, som er værd at købe?? Jeg har en Celeron 466 med 128MB RAM og bruger PC´en til bla at spille CS. Det eneste jeg har fundet er Riva TNT M64 m/ TV-Out/ 32 MB/2048X1536 - men er det værd at købe????

Håber på HJÆLP fra jer - og på forhånd TAK

Accepteret svar
Fra : Jens_W

Modtaget 30 point
Dato : 15-08-01 11:59

Joo, det findes skam, se bare her :

De er ratede efter ydelse og desv. pris
Det bedste, men ikke nødvendigvis hurtigste, er Matrox kortet.

All-In-Wonder 128 Bulk PCI / 16MB / 1920X1200 / Rage 128
Millennium G450 Dualhead Bulk PCI / 16MB DDR RAM / 2048X1536 / G450
PixelView GeForce2 MX w./TV-Out PCI / 32MB / 2048X1536 / GeForce2 MX

Kilde : http://www.edbpriser.dk/

Som du kan se, har jeg undladt TNT M64 chippen, den er ikke altid kompatibel, og forøvrigt yder den langt dårligere end de viste.

MVH
Jens_W

Kommentar
Fra : M.A.J

Dato : 15-08-01 12:32

Jeg ved Geforce2 MX PCI findes på edbpriser.dk, men forhandleren oplyser, at det er en fejl, da man ikke mere kan skaffe produktet - ellers tak!!!

Kommentar
Fra : Jens_W

Dato : 15-08-01 12:53

Undskyld
Jeg har lige checket ved importøren og du har helt ret, Geforce2MX PCI laves simpelthen ikke mere; så jeg vil henvise venligst til de andre, dyrere og bedre produkter.

MVH
Jens_W

Kommentar
Fra : M.A.J

Dato : 15-08-01 15:48

Mit problem med de andre - og dyrere - grafikkort er, at der ikke er Tv-Out. Prisen betyder ikke så meget. Jeg vil bare gerne have både PCI og Tv-Out. Jeg vil gerne undersøge om der ikke findes sådan et kort inden jeg opgiver og køber en ny computer med AGP slot Ellers mange tak for rådet.

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 16-08-01 09:38

Hvis jeg var dig, ville jeg godt nok købe et grafikkort til AGP slot...
- det er da klart det bedste !!!

Et nyt kabinet kan rekvireres for under kr. 500,-. (evt. via www.edbpriser.dk - som du tilsyneladdende allerede kender !)
Smid al din gamle hardware i det nye kabinet - og vupti: Du er en lykelig M/K

Med knytnæver

Peter Bech

Kommentar
Fra : Jens_W

Dato : 16-08-01 09:41

OK, man skal lede lidt; men flg. kort kan altså købes :

http://www.ati.com/na/pages/products/pc/aiw_128/index.html

Check selv, der er både PCI og TV-OUT

MVH
Jens_W

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-01 21:53

"M.A.J" <M.A.J.news@kandu.dk> wrote in message
news:Drre7.725$Le.76816@news010.worldonline.dk...
> Jeg har igennem længere tid prøvet at få fat i Geforce2 MX m/ Tv-out til
> PCI, men de kan åbenbart slet ikke opdrives.

ATI All-In-Wonder 128 Bulk
Max Resolution: 1920 x 1200 Pixels
Memory: 32MB RAM
Chipset: ATI 3D Rage 128
RAMDAC: 250MHz
Type: PCI
Connector: 15pin D-sub /TV-In & TV-Out

.... fåes også i 16 mb og retailversion

Prøv ellers at kigge på edbpriser.dk, der kan du søge efter kort med
PCI-bus.

Mvh Erik