/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjælp til billedbehandling
Fra : diannapilegaard
Vist : 430 gange
20 point
Dato : 14-07-06 17:59

Hejsa.

En computer-mongol søger hjælp!
Den anden dag fik jeg besked om at downloade nogen vigtige sikkerhedsopdateringer, hvilket jeg naturligvis gjorde (uden af vide, hvad det egentlig ville indebære).

Det har så betydet, at jeg nu ikke længere kan åbne nogen af mine billeder (hverken JPG, GIF eller noget andet). Hvis jeg højreklikker og åbner med Billed- og faxfremviser, så kan det godt lade sig gøre.

Jeg kører xp-professional på min pc, og har brugt NERO til billedbehandling.

Mit spørgsmål er nu, hvordan jeg får gjort det sådan, at min maskine igen kan åbne vha. NERO. Det må være noget i sikkerhedssystemet, som spærrer for NERO nu.

Kan I hjælpe mig???

Taknemmelige hilsner sender
Dianna.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 18:06

Velkommen til kandu diannapilegaard - tålmodighed er en dyd her men hjælpen kommer før eller senere

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-07-06 18:31

Højreklik på billede, åbn med.

ELLER vælg program, åbn med, SØG evetult efter programmet,
husk at sætte kryds, ved det program
du have dine billeder skal åbnes med.

OG mirtidk, det ved du da godt

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-07-06 18:32

Kan heller ikke stave mere.

Højreklik på billede, vælg åbn med,
og søg efter programmet, du vil have skal åbne dine billeder.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 18:33

sofus det er nero der er problemet og det har jeg ikke meget forstand på

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-07-06 18:34

Og så husk at sætte kryds/flueben, så
du altiid får det samme program til at åben
dine billeder.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 18:36

klik på gennemse og find programmet

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-07-06 18:37

Bruger heller ikke Nero til billeder,
troede slet ikke man kunne, men at gøre som beskrevet,
kan han da i det mindste vælge programmet selv,,,IKK

Og velkommen, fra forummets TÅBE...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-07-06 18:38

åbn med/gennemse,,,,,
hvad kommer først.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 18:39

hold så kaje sofus.dk - åbn med og gennemse i den rækkefølge - jeg aner heller ikke om man kan bruge nero til det formål

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-07-06 20:02

Den sikkerhedsopdatering du har hentet ned, er det fra Microsoft eller ???

Det kan jo lade sig gøre at fjerne den sidste opdatering igen hvids den driller.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-07-06 20:04

Eller at lave en systemgendannelse tilbage til en dato hvor systemet kørte problemfrit.

Start - Alle programmer - Tilbehør - Systemværktøjer - Systemgendannelse.

Så er det bare at følge vejledningen og lade den gøre sit arbejde færdigt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-07-06 20:09

mirit og sofus.

I er ellers et par hårdkogte pc nørder med stor viden og så har i aldrig hørt at nero har udviddet programpakken.

Her er sidste nye.

http://www.pcworld.dk/art/7213?page=1

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 20:16

fijala - der er nogen af os der ikke bruger nero - mig for eks

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-07-06 20:22

ja men derfor burde du da som "hårdkogt pc nørd" have hørt om det

Jeg, der ikke ved noget som helst om noget som helst, havde da læst om det, men bruger det ikke selv.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-07-06 21:14

Fijala
Håber det hele kommer med.
Håber du tager det som det sikkert ikke er ment

HÅBER DEN KOMMER UD SOM DEN VAR MENT

Har på intet tissepnukt brugt NERO, til
andet end brænde ULOVLIGT musik/film
hvilket jeg har opgivet, da det tager SGU da for meget tid
og kommer ud på et sprog, jeg ikke kan MERE....

Men at bruge det til billeder, UPS
har aldrig TÆNKT på det før.
Men hvorfor, der er så mange andre/bedre, gratis programmer.

Ellers send en PM, og du får et program, der ??????

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-07-06 21:14

Fijala
Håber det hele kommer med.
Håber du tager det som det sikkert ikke er ment

HÅBER DEN KOMMER UD SOM DEN VAR MENT

Har på intet tissepnukt brugt NERO, til
andet end brænde ULOVLIGT musik/film
hvilket jeg har opgivet, da det tager SGU da for meget tid
og kommer ud på et sprog, jeg ikke kan MERE....

Men at bruge det til billeder, UPS
har aldrig TÆNKT på det før.
Men hvorfor, der er så mange andre/bedre, gratis programmer.

Ellers send en PM, og du får et program, der ??????

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-07-06 21:24

Men holder mig lige tll denne

Citat
Jeg kører xp-professional på min pc, og har brugt NERO til billedbehandling.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 21:28

fijala igen - jeg har overhovedet ikke interesseret mig for nero på nogen måde - og hvordan i alverden får du den tanke at jeg BURDE det ????

MEN spørger HAR altså brugt nero til billeder og bør så også kunne det igen - det er her problemet ligger - ikk`???

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-07-06 21:49

ja rolig nu, det var da bare for at jeg undrede mig over at i ikke lige havde hørt om det før. Jeg har kommet med et par forslag til noget der kan afprøves

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-07-06 21:58

Findes der virkeligt ikke bedre programmer....??????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 22:08

hvilken version nero bruger du diannapilegaard ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-07-06 09:58

hmm det kunne vel ikke være så enkelt at du åbner programmet og under filer/files vælger browse og så kan gennemse og finde hvad du skal bruge i dine dokumenter ????

Bare et skud - men det kan man jo i de fleste programmer

Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 15-07-06 10:54

Hvor er I dog søde... Jeg har bare brugt NERO fordi maskinen har gjort det pr. automatik efter jeg installerde det netop for at kunne brænde film mv. Husk på, at jeg er jo en total pc-mongol, så jeg ved da ikke, om der findes andet og bedre (Hvilket uden tvivl er tilfældet).

Imidlertid har jeg nu fået mine billeder til at åbne med billed- og faxfremviser, og det kører ganske fornuftigt. Tusind tusind tak for Jeres hjælp med det. Det cykler jo bare. Hvad skulle jeg dog have gjort uden Jeres assistance?

Dernæst - hvad er bedre at bruge til brænding af film mv.? Og det skal endelig være noget enkelt, som selv jeg kan finde ud af

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-07-06 10:56

nero er udemærket og brugt af de fleste til at brænde film etc. med

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-07-06 11:02

Nero er fint til at brænde CDer, DVDer olign. Og det rigtige valg til at vise billeder er også Windows billed- og fax fremviser da det går hurtigt om at åbne billederne.
Grunden til at Nero var valgt som billedfremviser er at da du installerede Nero i sin tid, mener de bestemt at deres program er det bedste til alt og de laver som standard at det bliver valgt til billedfremviser medmindre du siger nej til det. Sådan er de alle så frække, men hvis man lige giver sig tid til at læse hvad der står når man installerer et program er dette let at undgå.
Held og lykke med pcen i fremtiden.

Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 15-07-06 22:14

Fijala - det er jo nok dét med tålmodigheden til at læse, hvad det egentlig indebærer, som det kniber med for mig - ligeså med den trælse opdatering, som skabte problemerne. Jeg må vist lære, at give mig to minutter mere til at sætte mig ind i tingene, inden jeg klikker ok.

Endnu en gang mange tak for Jeres hjælp.

Annuller spørgsmålet
Fra : diannapilegaard

Dato : 16-07-06 20:58

-