/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Min fars computer
Fra : mothers
Vist : 566 gange
300 point
Dato : 14-07-06 15:36

Hej..
Min far har en bærbar computer som "kun" er et par år gammel.. Men den har simpel sådan et dårligt lys (sådan lidt strømsparre- agtigt), eller mangel på samme, i skærmen... Er der nogen der kan guide mig til hvordan jeg giver den mere lys...
Mvh

Mothers

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 15:39

hmmm ikke noget jeg ville røre ved selv - det lyder som om det er en "backlight" der ikke er god og skal skiftes.

Havde selv en der lavede det nummer - prøvede at skifte - ikke godt - koster nu heller ikke en formue at få prof hjælp - problemet er om det kan betale sig. Jeg valgte at blæse skærmen en lang march og købte en ny for 100,- kr i en genbrug - den er supergodt - øhh var - gik forleden - men på´igen da

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 14-07-06 15:40

Fulgte der ikke en manual med den da den blev kæbt, for der står gerne svar på sådanne ting?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 15:40

ps.. amitech leverede for nogen år siden nogle skærme der ikke gav meget lys - det skulle vel ikke være sådan en ????

Accepteret svar
Fra : kettedk

Modtaget 310 point
Dato : 14-07-06 15:51

På min bærbare kan man skrue op og ned for lysstyrken med FN+Home (op), og FN+End(ned)..
Tjek tastaturet, og se om der ikke skulle være en tast med sådan et "lys-tegn" på.

//Kettedk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 15:56

højreklik på skærmen - egenskaber for skærm - har du et faneblad der hedder color er der en skyder der kan øge og minimere brightness - dog ikke altid den bedste løsning

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-07-06 16:46

Du har en Fn knap nede til venstre.
Alle de knapper som har et tegn inde i en firkant kan bruges når Fn tasten er trykket ned.
Eller har samme farve som teksten Fn
Der er en sol til lysstyrke og en måne til at styre kontrast
Prøv dem.

Godkendelse af svar
Fra : mothers

Dato : 15-07-06 01:02

Tak for svaret kettedk.