/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Kobling altid koblet til
Fra : maggy106
Vist : 401 gange
200 point
Dato : 14-07-06 11:52

Hejsa

Så har jeg et nyt problem med min cpi oliver city.

1. Koblingen er koblet til lige fra start (den trækker nærmest i tomgang), jeg har lige sat en polini speed control vario på.
Jeg går ikke ud fra at det kan have noget med hinanden at gøre.

Min egen teori efter at have læst en masse indlæg er at der må sidde noget skidt/møg et sted.

2.Giver en prestigio udstødning mere end en orignal med 45 forrør.?

God Sommer!

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-07-06 12:23

Angående koplingen.
Tog du kileremmen af først,
eller samlede du koplingen MED kileremmen.

I så tilfælde kan du godt lave det om, da den ikke er
samlet korrekt.

Kommentar
Fra : maggy106

Dato : 14-07-06 12:53

Jeg har kun haft kileremmen af ved varioen, har ikke rørt koblingen.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 14-07-06 14:25

Du SKAL trykke remskiven ved konlingen helt i bund, så du får lidt mere rem at lege med, når du samler variomatiken igen.
Udover det, så tror jeg at du har samlet dit variomatik forkert.
Det lyder som om at en af rullerne har vendt sig, eller at du har glemt en skive.
Ellers har du sat alt alt for tunge ruller i den.

Ja, Prestigio giver rigtig meget mere end en 45 kmt forrør/udstødning.
Du skal bare huske at den SKAL have mere benzin (større dyse) og mange flere omdrejninger ( vario-ruller som vejer mindre ), når du skifter til en Prestigio.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 14-07-06 14:27

konlingen = koblingen = pølsefingre og B sidder for tæt på N, hehe.

Kommentar
Fra : maggy106

Dato : 16-07-06 12:05

Nu har jeg lige smidt den gamle vario på igen, det kører bare....Det virker som om bøsningen - rør'et i den nye vario er for kort.

Har prøvet med nogle skiver bag ved bagpladen på varioen, men så støder blæser hjulet på kickstart arm'en (eller hvad den hedder)

Nogle tips/tricks?

Kommentar
Fra : maggy106

Dato : 16-07-06 12:09

Hov glemte lige at skrive at remmen ikke kan komme helt ned med den nye vario, altså den kommer ikke ned i laveste gear.

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 200 point
Dato : 17-07-06 22:09

Det er et stort tegn på at det nye rør er alt for kort, når remmen ikke kan komme langt nok ned.
Du prøvede med et par skiver bag ved røret, og så stødte blæserhjulet på kickstareren.
Du har nok sat for mange skiver på.
Prøv med en skive af gangen og sæt kun så mange på, som det er nødvendigt for at remmen kan komme helt ned.

Hvis den stadig støder på kickstarteren, så er variomatiken defekt.

Godkendelse af svar
Fra : maggy106

Dato : 19-07-06 09:54

Tak for svaret NoShyGuy.