/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
billigste måde at beholde tlf?
Fra : jomfruane
Vist : 561 gange
100 point
Dato : 14-07-06 11:36

Hej jeg skal flytte og vil gerne beholde mit fastnet tlf nr, men fx have en viderestilling eller bare en tlfsvarer i en periode til jeg ved hvad der kan skabes af internet osv det nye sted.
Tiden er vist ikke længere til fastnet hos et teleselskab!

Jeg vil gerne give point til den der kommer med det billigste forslag - så tæt på gratis som muligt.

Jeg har ikke selv tid til at søge og er pt uden internetforbindelse - er på lånte fjer lige nu.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 11:48

du kan beholde dit nummer når du flytter - eller hvis du skifter til anden udbyder - så det er ikke et problem.

Har du tdc kan du i mellemtiden bede dem viderestille til en anden tlf. http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_tele_serv_ekstra_vid - i hvertfald en sikker løsning.

søger du bredbånd med ip telefoni - tjah - forskellige tilbud - det kommer lidt an på hvor du bor hvad du kan få

http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand_og_telefoni/index.aspx#B1-4 ville nok være en af budene

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 14-07-06 11:54

Tja det er sådan set ikke det jeg er ude efter.

Jeg vil ikke betale for en flytning - er nok mest ude efter den billigste IP løsning, men uden bindingsperiode osv.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 13:29

tdc reklamerer netop pt med oprettelse af bredbånd uden binding

hmm - jeg har egentlig aldrig haft bindingsperiode - udover i sin tid en måned og derefter 10 dages opsigelse - prøv at tale med de forskellige selskaber der kan have interesse.
Husker ikke helt hvordan det egentlig blev sådan udover at jeg fik snakket om det - hmmm .

Cybercity er også til at tale med - min veninde snakkede dem fanden et øre af og har ingen binding heller - men opsigelsen er der og til at overskue - men den er iflg hende på en måned.

CC´s ip-telefoni virker helt fint - du skal bare være opmærksom på at deres routere skal opdateres jævnligt.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 14-07-06 14:20

Der er ikke noget her i livet der er (helt) gratis. Men vil du ikke betale for det, kunne du jo overveje at sende røgsignaler i stedet!

Nå, der blev jeg nok blokeret ...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 14:24

hmmm med alle de gratister der er tror jeg lige jeg søger patent på de røgsignaler

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-07-06 16:53

Den billigste telefon er en SKYPE telefon.
Der betales kun lokaltast når du ringer ( som alm. tlf.)
Der er bare ikke noget abonnement.

Hit mæ påængernø

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 17:07

hmmm - skype kan hurtigt blive en del dyrere end fri ip-telefoni - for eks som cybercity (min erfaring jeg godt kunne være foruden)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-07-06 18:55

Miritdk - det er hvad der er billigst nu...............ikke hvad det kommer til at koste i fremtiden.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 19:59

jajaja- e.c. ........ men lige pludselig er fremtiden her

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 20:02

hvis det bare er midlertidigt så brug en mobil med taletid og sørg for at alle du plejer at tale med har nummeret - samtalerne bliver med garanti kortere og dermed billigere ... derpå kan du så finde en løsning der passer dig.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 15-07-06 13:18

Jeg tror ikke i har forstået. det eneste formål er at beholde mit fastnetnummer så det ikke bliver opsagt helt, før jeg ved hvad der er af muligheder i mit nye hus. Jeg tror nemlig der er telefoncentral og hele moletjavsen, men ved det først om en uge og skal have opsagt det abbonement jeg har.

Jeg har aldrig skrevet det skulle være gratis - bare så billigt som muligt.

Til kommende komentarer håber jeg at der læses først, svares hvis svaret haves - ellers klikkes videre tak

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-07-06 13:21

Tja - der kom vi på endnu en prøve....................og dumpede.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-07-06 13:48

du beholder jo dit nr indtil din opsigelse træder i kraft - hvorvidt du så kan flytte det med dig - tjah - hvis du er hurtig og aftaler med anden udbyder før du siger op - så kan du for det meste beholde nummeret

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-07-06 13:50

ps hvis du er bange for at nogen skal benytte forbindelsen kan du jo sætte kode på indtil du finder rette løsning - eller bede udbyder om at sørge for at den er lukket men ikke opsagt til du beslutter dig (lukket ned pga ferie osv)

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 02-08-06 20:10

har købt boxen hos telsome, så der kan vist ikke kåres en "vinder" her...

Annuller spørgsmålet
Fra : jomfruane

Dato : 02-08-06 20:11

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål