/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
El-rapport ved renovering?
Fra : ferdinan1
Vist : 1757 gange
243 point
Dato : 14-07-06 11:34

Vi bor i en andelsbolig og har fået totalrenoveret/udskiftet al el og HFI-relæ. Mit spørgsmål går på om der skal laves en el-rapport eller om fakturaen fra elektrikeren er tilstrækkelig som dokumentation for det udførte. Ved en evt. overdragelse skal relevant dokumentation fremvises.

Mvh. Ferdinan1

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 14-07-06 11:39

Jeg har netop solgt min andelslejlighed og har fået div regninger fra bla. elektrikkeren som forbedring.
Altså hos mig var det nok med en kvitering.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 14-07-06 13:14

Det er rigeligt at du har en regning fra en autoriseret elektriker.

Men kan hvis man vil få lavet et "installationseftersyn" som koster omkring de 1000,- kr men hvis du er ved at sælge er dette nok interessant for dig.

Vi lavede en større renovering på vores hus for et par år siden (mangler stadigvæk listerne) og lavede selv alt strøm, for at være sikker på at der ikke var noget at komme efter (for vores egen sikkerhedskyld og ved evt. salg) fik vi lavet et installationseftersyn, og fik en aut. elektrik til at udbedre de småting som der kunne påpeges.

Men i dit tilfælde er det nok med en kvittering, der står vel også på kvitteringen hvad der er lavet.

Accepteret svar
Fra : peterpyt

Modtaget 243 point
Dato : 14-07-06 13:38

Normalt vil en kvittering være tilstrækkeligt, med den kan køber henvende sig til installatøren og klage over det udførte arbejde.
Alle installatører skal idag have et SKS system -(SikkerhedsKvalitetsStyringssystem ) Hver gang en installatør har udført et stykke arbejde skal der skrives i SKS rapporten. Her skal der anføres præcist hvad arbejdet indeholder og hvem der har udført det. Inden installationen sættes i drift skal den gennemmåles og kontrolleres, de måleværdier som fremkommer skal ligeledes anføres i SKS systemet. Kunden har ret til at få en kopi af sks mappen - med den har du den relevante dokumentation i orden.
mvh . Peter.

Godkendelse af svar
Fra : ferdinan1

Dato : 08-08-06 14:54

Tak for svaret peterpyt.