/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
"Kopisikre" sidefod/hovedfod
Fra : taliskoko
Vist : 1021 gange
100 point
Dato : 14-07-06 11:19

Hey.

Er der et klogt hoved der ved om dette kan lade sig gi´sig:(?)

Er det muligt at "låse"/kopisikre et billede man indsætter i sidefoden i et word dokument.??????

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 14-07-06 12:32

Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt kan du skrivebeskytte word-dokumentet...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-07-06 12:33

Hvad med at låse hele doumentet?

Hm, der et punkt under Filer, der hedder Tilladelse - prøv den

Hanne

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-07-06 12:48

Ja, problemet er man kan godt skrivebeskytte og tillade, men det, som jeg ser det, "beskytter" ikke sidefoden...

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 14-07-06 12:59

Hvad er det du vil beskytte mod?

Redigering?

For du kan ikke redigere, når der er skrivebeskyttet...
...det kan virke sådan - men hvis du så (når du gemmer) blir spurgt om du vil gemme ændringer, er du nødt til at gemme den med et nyt navn...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-07-06 13:13

Jeg vil beskytte det logo(billede)der indsættes i sidehovedet mod kopiering, samt selvfølgelig også resten af dokumentet.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 14-07-06 13:51

Når jeg opretter et word.doc og f. eks laver sidehoved før jeg lukker/gemmer...

- så kan jeg ikke hverken redigere eller kopiere, hvis jeg først - på/i dokumentet højreklikker - vælger 'egenskaber' og sætter flueben i 'skrivebeskyttet'...

mvh/ann-vibeke

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 100 point
Dato : 14-07-06 14:35

Det kan ikke lade sig gøre......

Det vi andre gør hvis vi laver et dokument som folk ikke skal kunne ændre i er ganske enkelt at lave det om til en PDF fil, så kan folk læse det, men ikke (umiddelbart) redigere i det.

Jeg har nogle gange lavet word dukumenter, hvor sidehoved og fod er lavet som et billeder der er lavet gennemsigtigt og lagt ind som et vandmærke. Det kan fjernes igen med 90% af de folk som arbejder med word til dagligt vil ikke ane hvordan man fjerner det.

Du kan starte word op og trykke på F1 søg efter vandmærke, så får du hjælp til at oprette et vandmærke.

For at gøre det endnu mere vanskeligt, kan du sørge for at vandmærket, som er en billd fil bliver grupperet sammen med nogle objekter i word dokumentet og så låse grupperne. Hvis folk prøver at slette dit vandmærke, vil de også slette nogle andre ting i dokumentet, som gør at dokumentet ikke er det samme mere.

Men word er generelt ikke beregnet til at låse noget som andre ikke skal kunne slette eller redigere i.
Man vil til enhver tid i word, kunne redigere og gemme som under et nyt navn.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-07-06 15:09

thulin> Jeg er kommet til samme konklusion som skriver. Det er så ringe en beskyttelse at Word laver at det kan være lige meget.

Jeg havde lavet det som en .pdf, men det kan folk åbenbart heller ikke finde ud af... STYGT....

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 26-07-06 14:59

Tak for svaret thulin.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-07-06 15:26

Hvis folk skal kunne skrive på bestemte steder i dokumentet, kan du lave en Skabelon.

Hanne