/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Åbne videofilm på CD-Rom
Fra : fdbm
Vist : 554 gange
200 point
Dato : 13-07-06 23:16

Jeg har netop modtaget en CD-Rom indeholdende en eller flere videooptagelser fra en familiefest, men jeg aner ikke hvordan jeg skal få adgang til indholdet, da jeg ikke umiddelbart kan åbne nogen af mapperne på skiven.

Jeg kører WinXP og har bl.a. WMP og QuickTime installeret, men kan ikke komme videre. Hvad skal der til for at jeg kan åbne noget af følgende indhold - og hvordan?:

- CDI (mappen er tom)
- SEGMENT (344 KB - ITEM0001.DAT)
- MPEGAV (279 MB - AVSEQ01.DAT, AVSEQ02.DAT, AVSEQ03.DAT)
- VCD (70 KB - ENTRIES.VCD, INFO.VCD, LOT.VCD, PSD.VCD)

Kan jeg downloade egnede programmer (helst gratis) til formålet, eller skal jeg evt. tænke i helt andre baner? Jeg har ikke spor forstand på den slags finurligheder.

Hvad er det forøvrigt der ligger i de nævnte fire mapper?

Håber på lidt hjælp fra experterne.

Mvh.
Frank

Accepteret svar
Fra : kettedk

Modtaget 210 point
Dato : 13-07-06 23:21

Prøv at hente VLC Media Player, det burde kunne afspille den.

http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html

//Kettedk

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 13-07-06 23:24

.. Tror jeg..

//Kettedk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-06 01:23

Det kunne se ud som du mangler codec, koder der kan læse filerne på CDen, prøv at instalere K_lite_codec_pack: http://www.free-codecs.com/K_Lite_Codec_Pack_download.htm basis eller standard burde kunne klare det, klik på linien med codec pakken du vælger

Kommentar
Fra : zith

Dato : 14-07-06 11:10

Prøv at højreklikke på de .dat filer og vælg åbn med og vælt f.eks WMP.

Hvis det er en video burde den kunne afspilles der i.

Ellers kan du prøve at hente et codec og en afspiller der hedder DIVX, afspilleren og codec'et kommer i en installations fil og du vil blive spurt om du vil installere afspillerern

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 14-07-06 13:08

Jeg har prøvet at åbne med WMP - og jeg har skam installeret K_Lite_Codec_Pack, men ingen af delene kunne hjælpe på problemet.

Derimod har jeg fundet frem til at jeg også har installeret SLD Codec Pack med bl.a. en Media Player Classic, som kan løse problemet - og har følgelig også prøvet med VLC Media Player, som foreslået af kettedk - og den virker også, så nu har fået afspillet de 3 videosekvenser på CD'en!

Undrer mig så bare over at WMP ikke kan klare opgaven.

/Frank

Godkendelse af svar
Fra : fdbm

Dato : 14-07-06 13:11

Tak for svaret kettedk. Du hjalp mig på vej til en løsning der duer.

Men også tak for de øvrige bidrag fra behjælpsomme eksperter.

Mvh.
Frank