/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Billigste bil at indregistrere
Fra : Ferreus
Vist : 593 gange
100 point
Dato : 13-07-06 21:16

Hej derude,

ER der nogen der ved hvad for en bil der har den laveste registrerings afgift i Danmark?

Niso

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 13-07-06 21:21

Det er en ELbil

Kommentar
Fra : Ferreus

Dato : 13-07-06 21:45

Hold nu op. Vær nu seriøs

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 13-07-06 22:01

Du kan gå ind på denne side og se hvilken bil der er registrerings afgift.
Så kan du selv vælge bil.
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 13-07-06 22:02
Kommentar
Fra : Nallatruk

Dato : 14-07-06 00:36

VW Lupo 1,4 FSI, Fra 2001 Koster kun 500,- kr årligt.
Det er den billigste, som jeg kender til.
Nallatruk

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-07-06 02:06

De 500kr / år er ikke registreringsprisen. Det er grøn ejerafgift (tidligere kaldet vægtafgift, da den blev beregnet efter vægt)

Registrerings afgift afhænger af bilens brug, ejer og pris.

Til f. eks taxa brug, militær brug, med staten som ejer, betales mindre eller ingen registreringsafgift end for almindelige folks private personvogn, til privat brug.

For alm. privat er registrerinsafgift kun efter værdi, med fradrag for visse typer sikkerhedsudstyr.

Så det korte svar er at der betales mindst registrering for den billigste (brugt importerede) bil.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 14-07-06 06:06

Det har den billigste bil.
Registreringsafgiften er 180% af bilens pris, hvis det er en almindelig personbil. derefter ien så moms.
Køber du en 10 personers minibus er der kun 60% afgift på.
Kommuner, taxa, vofnmænd m.m. køber biler/busser helt uden afgift. derfor kan en taxavognmand købe en dyr bil og efter et par år sælge den igne til næsten sammen pris som han selv har givet. Derudover har han foretaget afskrivninger i regnskabet, således at han tjrner på bilen.
Håber dette var et fyldetsgørende svar. Har selv en 10 personers minibus og den koster kun 870 kr. årligt i grønafgift, for det er en 10 personers og ikke en 9 personers (så ville dne koste ca. 9000,00 kr. årligt). Jadet er en sindrigt og uigennemskueligt system.
Hvad skal du bruge det til?

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 14-07-06 10:33

Du kan importere en veteranbil - det er den billigste - med mindre du tænker på nye biler.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : Nallatruk

Dato : 14-07-06 15:30

Sorry, jeg misforstod spørgsmålet.
Nallatruk

Kommentar
Fra : tornado

Dato : 04-02-07 20:47

Det eneste rigtige svar er El-biler. Jeg har både en Citroen Berlingo el-bil og en Citroen saxo el-bil. Der er ingen vægtafgift, grøn afgift og afgift i det hele taget. Jeg slipper også for alle de lorteafgifter som der er på brændstof. Jeg har lige købt solceller som yder op imod 20-30 Kwh pr døgn, så jeg skulle nærmest være selvforsynende en stor del af året.