/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hjelp til xp???????????????
Fra : anonymm
Vist : 612 gange
10 point
Dato : 19-12-02 13:56

Hvorfor må man aktivitere windows xp?
hva er hensikten med å aktivitere?
hvordan kan man at man ikke aktiviterer windows mwn kan bruke windows som det skal?
og hvorfor hvirker ikke msn med å sende filer,jeg trur at det med msn filer er knyttet til den:-=

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 19-12-02 14:04

1) for at microsoft kan undgå piratkopier
2) Det er jo ulovligt at gøre sådan, og vil svare til at jeg hjælper dig med at smadre et bilvindue, så du kan stjæle bilradioen !!!
3) Ang. msn så er det højest sandsynligt en firewall/router som spærrer traffiken

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 19-12-02 14:48

right on! e.p.

Nå man tænker at man giver 50kr for 2 timer i biograffen. Er prisen på windows så ikke rimmeligt når man tænker på hvor mange 1000 timmer man kommer til at bruge den ? Hvis du vil køre en bil skal du have nøglen. Du skal helst også eje den eller i hvert fald have lov til at låne den af den der ejer den!

For mere hjælp med msn skal du lige fortælle hvilken type internet forbindelse du har.

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 19-12-02 21:00

jeg har chello internett(bredbånd)
Men kan man ungå å aktivitere windows da?

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 5 point
Dato : 19-12-02 22:20

Til anonymm
Her er lidt læsestof
Aktiver Windows XP med det samme
Hvis du ikke har aktiveret Windows XP, vil du blive påmindet, hver gang du logger på og med regelmæssige mellemrum indtil udløbet af prøveperioden på 30 dage. Hvis du ikke har aktiveret Windows XP inden for denne periode, er du nødt til at gøre det for at kunne fortsætte med at bruge det.
------------------------------------------------------------------------

Microsoft arbejder for at beskytte immaterielle rettigheder og begrænse piratkopiering af software. Piratkopiering går ud over alle i den økonomiske kæde – ikke blot softwareproducenten men også forhandleren, supporteren og dig, slutbrugeren. Med autentisk software fra Microsoft har du sikkerhed for virusfri software i høj kvalitet. Den sikkerhed har du ikke med piratkopieret software.

Windows XP-detailprodukter indeholder softwarebaseret produktaktiveringsteknologi, hvilket indebærer, at du skal aktivere din kopi af Windows XP for at kunne bruge dem. Visse nye pc'er, som er købt med Windows XP forudinstalleret, kræver også aktivering. Hvis din virksomhed har købt Windows XP via en af Microsofts mængdelicensordninger, f.eks. Open License og Select License, skal du ikke aktivere disse Windows XP-licenser.

Oversigt over produktaktivering
Microsoft Produktaktivering er en teknologi til bekæmpelse af piratkopiering, der er designet til at kontrollere, at brugeren har licens til softwareprodukterne. Formålet er at reducere den form for piratkopiering, der kaldes lejlighedsvis kopiering. Aktivering hjælper også med at beskytte mod kloning af harddiske. Aktivering foregår hurtigt, nemt og stilfærdigt og beskytter dine personlige oplysninger.

Produktaktivering kontrollerer, at et programs produktnøgle ikke er blevet benyttet på flere personlige computere, end licensen giver ret til. Du skal bruge produktnøglen for at kunne installere softwaren, og den omdannes derefter til et installations-id. Du bruger en aktiveringsguide til at levere installations-id'et til Microsoft, enten via en sikker overførsel over Internettet eller telefonisk. Der sendes et bekræftelses-id tilbage til din maskine, som aktiverer produktet.

Installations-id'et indeholder en krypteret form af produkt-id'et samt en hardwarehash (eller kontrolsum). Der medtages eller kræves ingen personlige identifikationsdata. Bekræftelses-id'et er blot en åbningskode til installation af Windows XP på den bestemte pc.

Hvis du foretager gennemgribende ændringer af din computer ved at udskifte et betydeligt antal hardwarekomponenter, kan den komme til at se ud, som om det er en helt anden pc. Du kan blive nødt til at genaktivere Windows XP. Hvis dette sker, kan du ringe på det telefonnummer, der vises på aktiveringsskærmen, for at genaktivere softwaren.

Aktiver Windows XP med det samme
Hvis du ikke har aktiveret Windows XP, vil du blive påmindet, hver gang du logger på og med regelmæssige mellemrum indtil udløbet af prøveperioden på 30 dage. Hvis du ikke har aktiveret Windows XP inden for denne periode, er du nødt til at gøre det for at kunne fortsætte med at bruge det.

Hvis du vælger at aktivere produktet over Internettet, vil guiden Aktivering finde din Internetforbindelse og oprette forbindelse til en sikker server for at overføre dit installations-id til Microsoft. Der sendes et bekræftelses-id tilbage til din computer, som automatisk aktiverer Windows XP. Dette tager normalt kun et par sekunder. Der kræves ingen personlige identifikationsoplysninger for at aktivere Windows XP.

Hvis du vil aktivere Windows XP over telefonen, kan du ringe til et gratisnummer*, som vises på skærmen. En repræsentant for kundeservice vil bede dig angive det installations-id, der vises på samme skærm, indtaste nummeret i en sikker database og returnere et bekræftelses-id til dig. Når du har skrevet bekræftelses-id'et, er aktiveringen udført.

Produktregistrering
Produktaktivering er ikke det samme som produktregistrering. Som beskrevet ovenfor er produktaktivering påkrævet og fuldstændigt anonym. Produktregistrering er til gengæld fuldstændigt valgfrit. Du kan vælge at angive personlige oplysninger, f.eks. e-mail-adresse, under produktregistreringen. Når du registrerer, får du ret til at modtage oplysninger om produktopdateringer og særlige tilbud direkte fra Microsoft. Alle registreringsoplysninger opbevares sikkert, og ingen oplysninger bliver nogensinde udlånt eller solgt til tredjepart.

Produktaktivering beskytter dine private oplysninger i alle henseender
Aktiveringsdata og eventuelle valgfri registreringsdata, du opgiver til Microsoft, opbevares på et sikkert sted. Microsofts erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger vises under aktiveringsprocessen.

MVH Brian

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 20-12-02 09:11

For at overfører filer med MSN skal TCP port 6891 til og med 6900 være åbne i din firewall.

mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 20-12-02 15:13

hvordab skl det gjøres

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-12-02 14:08

Hej anonymm, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Hvorfor må man aktivitere windows xp?

Ellers nægter den at starte efter vist 30 dage (deromkring i hvert
fald).

> hva er hensikten med å aktivitere?

Microsofts vanlige ualmindelig primitive måde at løse et problem på. I
dette her tilfælde beskyttelse mod piratkopiering.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 03-01-03 03:08

hvordab skl det gjøres ?

Mener du åbning af porte i firewall ?

Det kommer helt an på hvilken router/program du bruger.

Godkendelse af svar
Fra : anonymm

Dato : 04-02-07 14:23

Tak for svaret briani.