/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
rygsæk
Fra : xtx
Vist : 1072 gange
200 point
Dato : 13-07-06 20:50

Hej
Jeg rejser til New Zealand et lille års tid, og så ville jeg anskaffe mig en rygsæk til rejsen (en af de der store). Men jeg ved overhovedet ingenting om sådan noget. Hvor stor skal den være, og hvad skal man se efter?
Mvh xtx

Kommentar
Fra : Djesp

Dato : 13-07-06 21:39

Du skal kigge på om den kan indstilles så den sider rigtigt. Der er mange som ikke er nemme at indstille hvor ved man hurtigt for ondt af at gå med den. Med hensyn til størrelse vil jeg sige du skal ikke købe en der er større end du kan magte også når den er fylldt til renden. Hvis du bruger dette som en retnings snor, mener jeg at du kan finde en du bliver glad for.
Så kig på comforten og find den rigtige størrelse ud fra dette
En anden ting kig på syningerne de skal jo kunne holde til et års strabassere.

Håber dette er til hjælp

MvH
Djesp

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 13-07-06 23:26

Hvis der er en spejder sport omkring der hvor du bor så gå derind og få dem til at vejlede dig
men køb den et andet sted de er alt for dyrer der.
Find den model du gerne vil have så find den på nettet det er ca 2/3 af prisen hvad nemt kan værer
2-3000kr hvis du vil have en god rygsæk.

zita

Kommentar
Fra : outdoor

Dato : 14-07-06 08:11

Hejsa jeg vil da lige smide et par ord med på vejen...

det med sådan en rygsæk er ikke bare lige at købe... nu ved jeg ikke hvor høj du er og hvor bred skulderet du er...

men jeg selv er 170 cm høj og alm af bygning..

og jeg kan varmt anbefale en Bergans of norway.. Trollhetta 95

det er en ryg sæk der har alle instillnigs muligheder...da det er samme system sas soldaterne bruger på deres rygsække, så det er den bedste kvalitet. den har regnslag, og en daypack lige til at clipse af..

rygsækken kan du købe i spejdersport for lidt under 2000 kr

rigtig god tur fra Søren

Accepteret svar
Fra : tokeren

Modtaget 200 point
Dato : 14-07-06 10:47

Hej xtx

Jeg tilslutter mig de andres gode råd om at købe en rygsæk der kan indstilles og ikke bære mere end du kan have på ryggen.

Jeg har backpacket en del og fundet det rigtig smart og praktisk med en rygsæk, der kan åbnes foran (frontåbning). Således at man ikke kun kan åbne den foroven. Det er nemt, hvis man lige mangler noget i rygsækken, så kan man lyne op og have en godt overblik over tingene i rygsækken.

eks http://julebox.dk/product.asp?product=315&sub=0&page=1

Man kan også godt få brug en rygsæk, der har indbygget regnslag... men det er ikke absolut nødvendigt, da man sagtens kan klippe lidt i en sort affaldssæk så kan man lavet et alternativt regnslag.

og husk altid ekstra snore/remme hvis du skal have noget bundet på din rygsæk.

Mvh Tokeren

Kommentar
Fra : ferdinan1

Dato : 14-07-06 11:42

Uanset hvilken rygsæk du vælger, må du ikke købe den før du har prøvet den på - det er individuelt hvordan comforten er for den enkelte. Endvidere er det en god ide at vælge en med mange rum ud over det store, så er det lettere at komme til småting mv.

Kan kun tilslutte mig en tur i Spejder Sport - de er netop dyrer pga. deres service og varelager.

Mvh. Ferdinan1

Godkendelse af svar
Fra : xtx

Dato : 08-09-06 17:44

Tak for svaret tokeren.
Undskyld jeg har været så længe om at svare, men jeg har fået ny mail og glemte at ændre den herinde:)