/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Surround problemer
Fra : oleeliassen
Vist : 688 gange
400 point
Dato : 13-07-06 17:21

Hej jeg har lige købt et Creative SB AUDIGY SE lydkort og har et 4.1 højttalersæt fra Altec Lansing. Problemet er at når jeg kører den medfølgende speakertest så kommer den samme lyd ud i både højre og venstre front, méns der ingen lyd kommer ud i baghøjttalerne. Diverse kabler er selvfølgelig tilsluttet efter foreskrifterne. Er der nogen som kan hjælpe mig med at få den rigtige surroundsound ud i højttalerne? Jeg er klar over at fks. mp3 ikke kommer ud i surround, men som udgangspunkt må man da kunne få den rigtige lyd under speakertesten...

-Ole

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-07-06 17:25

og du har installeret driveren så den virker.

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 13-07-06 17:28

Ja naturligvis, det er jo også derfra at jeg har den medfølgende speakertest...

-Ole

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-07-06 17:51

Det er mystisk for så skulle det altså bare virke. Jeg har selv et ældre surround kort 5:1 højtalere og det er nu 3-4 år gammelt og det har aldrig gjort noget forkert.
Måske du skulle prøve at opdatere driveren hvis du kan finde en nyere på nettet. Hvis ikke det virker vil jeg klage til forhandleren og få det testet

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 14-07-06 12:00

i opsætningen må der være et sted hvor du kan vælge om din udgang til baghøjtaler skal fungere som line in ell. som udgang,skift så den står til udgang

Noltus

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-07-06 17:58

Er der mulighed for omstilling mellem stereo og surround ???

Surround bliver konstrueret på flere måder. I min bærebare er der også surround, som sidder i stereo stikket til højttalerne. - Men her kræver det at man bruger en optisk enhed til at skabe surround signalet.
I starten undrede jeg mig over, at der kom et rødt lys ud af stikket. Men sådan har man altså valgt at lave det system som jeg har.

Kommentar
Fra : vendhalm

Dato : 08-10-06 10:54

prøv dette:
Gå ind i kontrolpanel -> Lyde og lydenheder -> vælg fanen "lydenheder" -> tryk på avanceret og vælg fx. 5.1 sorround sound