/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Nybegynder
Fra : stumbi
Vist : 1027 gange
100 point
Dato : 13-07-06 13:38

Hej

Vi er nybegyndere på campingområdet. Vi er to voksne og to børrn(8 og 12) der skal til Kroatien!

Vi skal køre derned og bo i telt, det er et telt med 3 kabiner og et forrum.

Vi er lidt i tvivl om hvad der skal medbringes, er der nogen der vil dele deres pakke-liste
med os. På den måde kunne vi måske få lidt inspiration.

Hvad ang de praktiske ting så som forlængerledning, tørresnor, og den slags er vi lidt usikre.

Rejsepapirer er der nogenlunde styr på. Vi er vant til at kører
på bilferie. Vi ved at de røde og grønne kort, pas, reg.papirer, sygesikring osv skal med.

Hilsen
fam. Andersen

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 13-07-06 13:47

i skal huske:
Underlag
Soveposer
evt adaptor til strøm, for ved ikke hvordan deres elnet er dernede
Forlængerledninger
Gryder?
Tandbørster
Tøj
Spil

Hmm ja. Det er svært jo.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 13-07-06 13:56
Kommentar
Fra : ferik

Dato : 13-07-06 14:03
Accepteret svar
Fra : ampere

Modtaget 100 point
Dato : 13-07-06 16:23

Hej fam. Andersen

Hvis I er kaffedrikkere, skal i huske noget til at lave kaffe med - vi bruger en stempelkande fra Bodum på teltferier. En opvaskebalje er også uundværlig. Når I tager 4 personer af sted, kunne det måske være godt med to ting af nogle toiletartikler, fx. 2 tandpaster, 2 shampoo...den afkorter den tid det tager for familien at gøre sig klar, men selvfølgelig en individuel vurdering. Til aftenerne kan det være godt med en lampe - vi bruger en batteridrevet der koster mellem 50 - 100 kr. - afhængig af belysningen på campingpladsen, kan det tillige være en ide at tage en lille lommelygte med fx. til toiletbesøg, eller bare når man bliver overrasket af mørket - har prøvet i Frankrig at det blev kulsort i løbet af en ½ time

Hvis nogle af Jer har tildens til kulde om natten (selvom det er syden) er det godt med et tæppe til at lægge ovenpå underlag/luftmadresse - kan også bruge badehåndklæde i stedet, så er den plads sparet.

Sørg for at have nogle ordentlige pløkke og en pløkhammer - de pløkke der følger med telte er ofte for tynde/skrøbelige hvis jorden er hård. Når vi skifter telt, beholder vi altid de gamle pløkke som er noget værd.

Tjaa, en pakkeliste laver jeg desværre fra gang til gang, men udover tørresnor (måske klemmer), bord, stole mv. er der al køkkenudstyret - bestik, køkkenknive, spækbræt, glas/krus, tallerkener, gasblus e.lign., kogegrej/pande, proptrækker, øloplukker, dåseåbner, kaffe/-filter/the, sukker, salt/peber, viskestykke, karklud, sulfo/børste, ting til under stegning/grillning af mad fx. pallet, grillting mv. Husk også evt. medicin, hovedpinepilller, en god køletaske - hvis I tager fryseelementer med, vil vand/drikkevarer mv. kunne holde sig koldt på udflugter, eller bare ud- og hjemturen. Jo og fryseposer - så der ikke går myrer i sukker og andet lækkert....

Husk toiletpapir til ud- og hjemturen.

God ferie!

Ampere

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 13-07-06 19:38

hvad er det for et telt i skal bo i? dr det et lejet et eller jeres eget...
jeg har rejst på bus telt ferie før i tiden i mange år med min søn, og for hvert år fandt man ud af flere og flere ting der var næsten uundværlige...
tag tøjsnor og klemmer med, men det kan jo købes...
hvis teltet er udstyret, så er der gryder potter og pander og opvaskebalje, men ikke børste og sæbe og klude...
jeres håndklæder og sengetøj....soveposer er højst sansynlig for varme...er lige kommet hjem fra italien og der sov jeg bare med mit dynebetræk over mig..
en paraply er god at ha med,,,man ved jo aldrig og måske let regntøj
for en sikkerheds skyld er det altid godt at ha en extra varm trøje og lange bukser med, men kun i tilfælde af ...hvis nu .....
personlige badesager og badetøj, solcreme,jo en adapter kan være fin....og forlængerledning...
evt en hængekurv til alle de små ting man i dagligdagen kan få brug for....sådan lige ved hånden...
skiftesko, badesko...fodtøjet er vigtigt...og let tøj....skal i se på kirker, så husk at man ikke går i korte bukser og bare arme ind i en kirke sydpå....det gælder alle lande sydpå....
glem alt om at ligne en rigtig turist med pengekatte om livet og alt det fnidder...det appelerer virkelig til tyveri, hvis det da overhovedet gør...
lad bare være med at ligne en turist og opfør jer normalt..
jeg har rejst på camping i 18 år og aldrig fået stjålet det mindste.....
det er en god ting at ha underholdning til turen med til ungerne, de kan nemt blive utålmodige...og så selvfølgelig rigeligt at drikke...masser at drikke....
iøvrigt er det ikke så vigtigt at slæbe alt muligt med hjemmefra...det meste af det man evt. mangler, det kan jo erhverves i landet, det er jo ikke et uland i skal til og så er det temmelig sikkert også billigere...det var billigt dengang jeg var i kroatien....
der er dejligt og et skønt folkefærd....god mad og dejligt klima....
bilpapirene, kørekort, pas og forsikringspapirer skal være i orden....
kan i tale tysk???? det er de rimelig gode til dernede.....
held og lykke med jeres ferie...camping er skønt og der vil være en masse nye legekammerater til ungerne, hvis ellers de ikke er alt for generte....
god tur....
missj.

Godkendelse af svar
Fra : stumbi

Dato : 14-07-06 08:02

Tak for svaret ampere.

Kommentar
Fra : stumbi

Dato : 14-07-06 08:10

Hej

Jeg siger tusind tak for alle indput, det er rart at man kan spørge nogle eksperter. Der er mange gode råd, og vi glæder os meget til at komme afsted.

Til missjosephine, der er mange fine råd og det er vores eget telt. Og du har jo ret i at det ikke er
et u-land, så vores (med garanti) glemte ting kan anskaffes hen af vejen.

Hilsen
Fam. andersen