/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Renault 19- Tændingsfejl?
Fra : pims
Vist : 1184 gange
100 point
Dato : 13-07-06 11:11

Hej alle sammen.
Min Renault 19 1,4 GTS '89 kan stort set ikke holde tomgang når motoren er varm og den går ujævnt når man slipper gassen en smule. Der er ingen problemer når motoren er kold. Det skal siges at der er alm. karburator på denne model. Når motoren er gået ud, er der ingen problemer med at starte, man skal bare holde gassen hele tiden. Hvis jeg holder gaspedalen, går motoren op og ned i omdrejninger uvilkårligt. Kan det være en tændingsfejl? Mvh. Pims

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-07-06 02:25

Det lyder ikke som tændingsfejl, men som en karbureringsfejl.

Her er et par bud på et par mulig årsager

Skidt i tomgangsdysen.

Forkert indstillet tomgangsblandingsforhold. Du tager vel ikke fejl af skrue for tomgangshastighed og skrue for tomgangsforhold.bilen går alligevel med kold motor takket være automatchokeren.

Falsk luft i indsugningen, kommer når motoren bliver varm.

Ventilspillerum helt ude af justering, eller ikke justeret i årevis., så de nu begynder at klemme ved varm motor.

Få målt CO og vacuum med varm motor. Det afslører fejlen.

Kommentar
Fra : pims

Dato : 14-07-06 10:35

Hej Transor, det skal lige siges, at der er manuel choker på bilen.
Tidligere var det et problem som kom og gik, men er nu konstant.
Hvis luftfilteret er pillet af, og jeg starter bilen, kan den finde på at "skyde" op af karburatoren lige inden den går ud.
Hilsen Pims