/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Upload af hjemmeside
Fra : hms
Vist : 939 gange
50 point
Dato : 19-12-02 11:44

Har problemer med at ændringer der foretages ikke kan ses over internet explorer selv om filer tilhørende hjemmesiden bliver oploadet på ny.Oploader med FP og ikke et andet FTP-program.

m.v.h.
Henrik

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 19-12-02 11:48

Hej - har du når du uploader krydset " Udgiv alle sider, og overskriv alle sider på destinationen "

det kunne MÅSKE være løsningen ..... istedet for bare " udgiv ændrede sider "
det samme sker for mig nogle gange, men når jeg bruger den anden virker det - prøv det, måske du er heldig ....

Fnollerpige

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 19-12-02 13:56

Ligger siden/filen inde i dit web-sted. Hvis ikke, skal du importere siden/filen via Filer ->importer -> o.s.v.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 19-12-02 14:35

hms

Hvis du vil være på den sikre side, bør du uploade med et rigtigt ftp-program.

VIGTIGT : Inden du starter bør du tage en sikkerhedskopi af SAMTLIGE filer, hvis noget skulle gå galt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-12-02 16:55

Jeg går ud fra at du har oprettet et websted på din egen computer som du arbejder på, og derefter går til filer-udgiv websted. Inden du udgiver ændringerne, så luk lige FP (du får mulighed for at gemme det du har glemt). Åben igen og så udgiv websted.
En metode til at lave "backup" er i filhåndtering før redigering, at kopiere dit websted på din computer. Denne fil "kopi af dinhjemmeside" kan så gendannes ved at slette "kopi af".
Emesen.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 19-12-02 19:21

att: Zonker
Hvis man overholder reglerne for upload med FP, er man lige så meget på den sikre side som med et FTP-program.
Jeg uploader selv forskellige webs, og benytter begge metoder.
m v h
Catbody

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-12-02 14:00

hms wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Har problemer med at ændringer der foretages ikke kan ses over internet
> explorer selv om filer tilhørende hjemmesiden bliver oploadet på
> ny.Oploader med FP og ikke et andet FTP-program.
>
> m.v.h.
> Henrik
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Hej Henrik

Jeg kender godt problemet. I de tilfælde jeg har haft, viser det sig, at
en GIF eller anden fil har en sti som peger ned på din harddisk. Jeg
plejer, at gå ind i FP igen og kigge i selve HTML-koden. Led efter det
pågældende fil-navn og se om det ikke er rigtigt, at den har en sti til
C-drevet.

vh Jens Erik

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP ???
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-12-02 15:01

Jens Erik Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> hms wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> > Har problemer med at ændringer der foretages ikke kan ses over internet
> > explorer selv om filer tilhørende hjemmesiden bliver oploadet på
> > ny.Oploader med FP og ikke et andet FTP-program.

Jeg havde mange problemer med FP-oploaderen. Nu bruger jeg smartFTP og alt
funker hver gang. SmartFTP er uden spyware og gratis.

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP ???
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-12-02 21:38

Per <pha@themail.com> skrev:
>Jeg havde mange problemer med
>FP-oploaderen. Nu bruger jeg smartFTP og alt
>funker hver gang. >

Men skal man ikke være obs på en lille detalje:
(fra en udbyder .. og jeg har læst lignende andre steder også)
"At uploade dit website med MS FrontPage kan sagtens lade sig
gøre. Du skal dog være klar over at hvis du har forsøgt at oploade
med et FTP program, efter du allerede har oploadet med MS
FrontPage vil du ødelægge dine FrontPage server extentions som
herefter skal genindstalleres."

Mvh
Anette

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 22-12-02 13:50

Er du sikker på at dine "ændrede" sider ligger i dit web og ikke andet sted på harddisken?
Hvis de ligger andet sted på harddisken skal du åbne FP ->"dit_websted" ->importer ->tilføj fil o.s.v.
Ellers bliver filer og ændringer ikke uploadet til serveren

Kommentar
Fra : suz_troels

Dato : 10-06-04 23:12

Jeg havde samme problem med min startside index.htm og fandt følgende løsning:

Vælg "udgiv web" og du får skærmbilledet frem med "Udgiv Web-sted". Det er et skærmbillede, hvor du til venstre ser de sider, som du har på din harddisk, og på højre side de sider, du har på internettet. Læg mærke til, om den pågældende side, du har problemer med, står anført 2 gange i højre side. Min startside stod både som index.htm og index.html. Ved at slette index.html og udgive web med rettelserne fra index.htm, fik jeg fejlen rettet.

Hilsen Suz.

Accepteret svar
Fra : klanger

Modtaget 50 point
Dato : 12-11-05 09:57

Prøv, at se om dette program ikke er noget for dig til upload af hjemmesider http://www.cryer.co.uk/downloads/index.htm
Jeg har haft meget glæde af det, og så er det gratis.
Programmet har den b.la. den fordel, at den kun uploader det du har fabrikeret.
Håber det er noget du kan bruge

Godkendelse af svar
Fra : hms

Dato : 12-11-05 10:23

Tak for svaret klanger.