/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Langsomt skrivebord
Fra : Cartman
Vist : 627 gange
200 point
Dato : 12-07-06 12:08

Hej. Jeg har fået et accelerende problem. I lang tid har der været en lille forsinkelse i visning af ikoner på skrivebordet. Nu går der ca. 80 sekunder efter at velkommen billedet er væk til skrivebordet bliver vist. Hvad skyldes det??
Jeg har scannet med alt muligt.
Hilsen Cartman

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 12-07-06 13:22

Hvis du er 'ren'?

Kunne det skyldes at du trænger til at få lavet en oprydning.

Hent og kør: http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

Derefter:

I fejlsikret tilstand (Tryk F8 ved opstart)

1.) Start->Programmer->Tilbehør->Systemværktøjer->Diskoprydning
2.) Start->Programmer->Tilbehør->Systemværktøjer->Diskfragmentering

Alternativt har du for meget 'snask' kørende ved opstart. Mange programmer starter unødigt op sammen med operativsystemet. Eks. Quicktime, RealPlayer, WebCam software osv.

Først går du ind i de forskellige programmer i deres Options-/Preferences-/Settings- menuer og slår 'Kør ved opstart'/'Run at startup'/'Ad to systray'/'Run in sytray' ...eller hvad de kalder opstarts egenskaberne for programmet.

Derefter vælger du:
Start->Kør... og skriv msconfig

I Systemkonfigurationsprogrammet vælger du nu fanen 'Start' og fjerner fluebenet ved de programmer du ikke ønsker skal starte op.

Så burde der komme en smule mere fart over feltet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 12-07-06 13:32
Kommentar
Fra : Cartman

Dato : 12-07-06 16:32

Hej jeg lukker spørgsmålet, har kørt en diskfragmenteing og det har tilsyneladende hjulpet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-07-06 18:41

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-07-06 21:56

Du har jo ellers fået et brugbart svar af molokyle men ja ja sådan kan man jo også gøre det.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-07-06 02:57

Jeg syntes nu også Molokyle burde have point, da han jo netop pegede på defragmentering, som en løsning.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-06 08:56

cartman - molokyle skrev
Citat
1.) Start->Programmer->Tilbehør->Systemværktøjer->Diskoprydning
2.) Start->Programmer->Tilbehør->Systemværktøjer->Diskfragmentering

og da du netop brugte den funktion og fik løst dit problem vil en fremtidig bruger kunne få glæde af svaret hvis du accepterer

Godkendelse af svar
Fra : Cartman

Dato : 14-07-06 05:14

Hej molokyle.
Jeg "bøjer" mig.
Tak for svaret.
Cartman

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-06 05:23

</MOLOKYLE>