/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
SD Memorycard 128 mb - hjælp!
Fra : Camillasmoster
Vist : 715 gange
50 point
Dato : 12-07-06 12:02

Jeg har et HP digitalkamera, som kun kan klare 128 mb på et memorycard.

Men men men, jeg ka' sqtte finde et

Kameraet tager fantastiske billeder på trods af opløsning (2.1). Men har kun plads til 8 mb i selve apparatet.

Er der nogle KANDUTTER, der ligger inde med et sådant kort, som de evt. ikke bruger mere - eller 64 mb. Alt under 256 kan bruges.

Hanne

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 12-07-06 12:27

For uvidende individer som mig, bliver du nødt til at fortælle hvilken kort det drejer sig om er det SD kort eller hvad

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-06 12:28

Ups jeg jeg burde have læst overskriften

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 12-07-06 12:29
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-06 12:36
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-07-06 12:36
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-07-06 12:42
Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-07-06 13:05

Hvor ved du fra, at det kun kan bruge et 128 MB ??

Hvis det er de skemaer der er i instruktionsbogen, er det ikke sikkert de betyder at de ikke kan bruge større kort.

Mit gamle 2 Megapixel kamera står der også kun til 128 MB i bogen, men jeg bruger da uden problemer 256 MB kort.

Nå, men links til at finde kortene har du fået, ville bare gøre opmærksom på, at du måske godt kan bruge større kort

mvh dova

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-07-06 13:37

Dova - det var desværre også det, jeg troede, man kunne i mit - men næj!

Når jeg lagde billederne ind på pc, var der masser af fejl på dem.

Bagefter kikkede jeg i manual - dér stod også 128...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-07-06 14:02

Men der kan være problemer med korthastigheden.
Jeg prøvede med et 2Gb ultra til mit gamle s50 og der kom striber hen over billedet.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-07-06 17:09

Nu ved jeg ikke om dit kamera har en skærm så du kan se billederne derpå.

Men hvis du kan, og billederne der ser ok ud, er det ikke kortet eller kameraet der er noget galt med.

Jeg har lige deltaget i et lignende spørgsmål, hvor det viste sig, at fejlen lå i det program fra kameraet der var lagt ind i computeren til at indlæse billederne med.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-07-06 17:12

Prøv at bruge et andet program i computeren til at hente billederne med, evt. Picasa, Paint, Windows fax og billedfremviser eller andet.

mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-07-06 19:49

jeg har et 16 mb kort men det er jo ikke meget mere

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-07-06 19:52

Har du forøvrigt prøvet at få kameraet til at formatere det større kort?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-07-06 22:25

Der var også striber på mine billeder - sommetider lignede de kollager.

Har forsøgt at få kameraet til at formatere kortet. Gik ikke.

Jeg vil ringe til Proshop i morgen og høre om, jeg kan hente 128 kortet på deres adresse - det er nemlig her i Århus.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-07-06 22:36

Nemlig - og heldigvis handler jeg steder hvor man kan returnere når "det ikke virker", men jeg tror mest på at det er mit camera som ikke kan klare det.
På 3 år sker der altså udvikling i digitalteknik-verdenen.

Kommentar
Fra : foxlis

Dato : 13-07-06 09:12

Så vidt jeg husker er det i en tidligere tråd konstateret at HP'en ikke kan arbejde med kort over 129 mb.
Den tyske lavpriskæde Schlecker har i denne uge tilbud på SD kort deriblandt 128 mb kort.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 13-07-06 10:19

Et 128 mb kort koster hos Schlecker 139,00 kr.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 13-07-06 10:19

Et 128 mb kort koster hos Schlecker 139,00 kr.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-07-06 11:04

Jeg var et smut i Bilka igår - 1 stk. Lexar 128 mb kr. 100,- (brugt - et der bare lå i skuffen).

Merlin - 1 stk. 64 mb kr. 130,-!! og så er de udgået........ njet!

Jeg tog det første - det virker bare!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-07-06 11:08

Nu griber det om sig - til de priser hos Proshop, er jeg da nødt til at købe et hos dem også

Jeg har også sikret mig, at Lexar kortet kan byttes til kontanter, hvis det ikke duer.

Tak for alle svar!

And the Oscar goes to.........

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-07-06 11:12

Tak for svaret o.v.n..

Selv DU lærte noget i denne tråd - såhh, jeg synes, det er værd at belønne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-07-06 11:28

Selv tak Moster ja man lære noget nyt hver dag lige nu prøver jeg ihærdig at få mikrofon til at virke, miritdk forsøger med alle mulige (og umulige) forslag, så det lykkes sikkert