/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows vil ikke initialisere
Fra : axelbjarne
Vist : 686 gange
100 point
Dato : 12-07-06 06:45

Windows vil ikke initialisere.

Denne melding får jeg når jeg prøver at gå i fejlsikret tilstand....?????

med venlig hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 12-07-06 07:11

Jeg har sådan en liggende -
@C:\WINDOWS\system32\occache.dll
som ikke hører nogen steder hjemme.

med venlig hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-07-06 13:39

Øeh... som jeg kan læse mig til skal den ikke 'høre til' nogen steder:
Citat
The Object Control Viewer, occache.dll, needs to be unregistered.

Citat
occache.dll (Object Control Viewer) is a perfectly legitimate MS Windows file assuming it is in the right folder. In XP that would be I386, Windows\System32 and Windows\System32\DLLCache.

Den kan hentes her: http://www.dlldump.com/download-dll-files_new.php/dllfiles/O/occache.dll/6.00.2900.2180/download.html

Derudover kan dit problem skyldes mangt og meget, så prøv:

1.) http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/
2.) http://www.webtree.ca/windowsxp/repair_xp.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 13-07-06 02:17

Jeg havde engang et lign.problem,at når jeg ville instal.windows xp,fik jeg også en meddelse om at det ikke kunne lade sig gøre,så fik disken en delpart,og vupti,så kørte det

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 13-07-06 06:48

Hej,
delpart, betyder det at du oprettede en partion?????

hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-07-06 11:21

Sjovt nok: Da jeg igår skulle opgradere fra IE7 Beta 2 til IE7 Beta 3, så jeg i Diskoprydning at:

@C:\WINDOWS\system32\occache.dll

..stod som første element i listen over 'ting' der kunne renses.

Skal ærligt indrømme at dette havde jeg ikke bemærket før

Ps. Jeg har haft bøvl med initiering af Windows engang da jeg havde opdateret en gratis version af Sygate Firewall. Løsningen var da en geninstallation/repair med original CD-ROM'en.

Nu bruger jeg Zonealarm version 6.1 fra marts måned. Der er fejl i den nye opdatering 6.5 og det er et mindre helvede at afinstallere den igen: http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27427

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 13-07-06 12:12

Det er åbenbart fordi vi har installeret Internet Explorer Beta 3. Kan vi så regne ud. Jeg har bogen Windows XP for administratorer, så jeg har tænkt mig, at tage det for en ende af, og gå skidtet igennem. Fordi jeg har også problemer med at komme til politiker.
Jeg skal komme med resultatet, hvis jeg finder ud af det. Det bliver jo lidt af en sport, fordi computeren kører udmærket.

hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 14-07-06 06:59

Når jeg går i MMC og arbejder med de forskellig konti, bl.a. Brugerkonti, får jeg meddelelsen:

Wordstation er ikke startet????
Hvad er det for en sjover????

hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-06 11:01

Wordstation er et 3. parts udvikler/oversætter firma : http://www.wordstation.com/

Jeg vil tro de er samarbejdspartner med et af de firma'er, hvis software du har i Dansk version

Borland, EMC Dantz, IBM/Lotus and Symantec™

Sikkert din firewall eller antivirusprogram, hvis du bruger Norton.

</MOLOKYLE>