/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Aircondition til ældre Toyota
Fra : tenson
Vist : 420 gange
100 point
Dato : 11-07-06 16:15

Jeg har er ældre Toyota Carina E 2.0 sli (1996) og jeg vil gerne høre om det er muligt at installere et brugt aircondition-anlæg i sådan en bil og hvad det ca vil koste og hvor man evt. kan skaffe et sådant

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-07-06 17:34

Hvis det overhovedet er muligt at finde skal du kontakte Waeco Danmark.

http://www.waeco.com/dk/ Hvis der er nogen der har det må det være dem. Pris vides ikke.

Det er måske også muligt at finde et hos en ophugger, men så er det utæt i pakdåsen på kompressoren og så er du lige vidt.

En fingerregel er at biler efter 1991 har det nye kølemiddel R134A på og dem før havde R12 som nu er total forbudt i hele verdnen. Der er dog kommet et erstatnings kølemiddel som kan bruges sammen med og istedet for. Det hedder Iceon 49

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 11-07-06 18:01

mener bestemt det kan monteres på bilen. kontakt evt. den lokale toyotaforhandler..

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-07-06 18:23

Selvfølgelig kan det monteres men det er spørsmål om det stadig er til at købe.
Der findes faktisk modeller der har været standard monteret med aircondition

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 11-07-06 20:13

   Prøv at ringe Jydevang Auto på dette nr. 40 32 61 04
de er medlem af en landsdækkende reservedelsring hvor det hele er kørt ind på computer og afprøvet
de kan se hvad det koster og om det kan fås