/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Gulvet knirker i min vogn
Fra : holger2
Vist : 478 gange
100 point
Dato : 11-07-06 00:12

Hej Gruppe.

Vi har købt en Bürstner amara fra 1995..

Problemet er bare at gulvet knirker ved døren når man går ind og ud af den.
Rund sidde gruppen bagerst ved døren knirker også...

Er der nogen der kender til dette problem ? er det et problem og hvad kan man evt. gøre for at løse dette....

på forhånd tak for hjælpen...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-07-06 01:06

Ja, det er som regel ved døren det starter med at knirke og evt. "give efter" når man går på det.

Det skyldes, at bunden bliver " trådt blød" med tiden, og lige ved døren er det sted der er mest belastet.

Jeg formoder du har undersøgt bunden ordentligt, så det kan udelukkes, at det skyldes råd i bundpladen og hvor den er gjort fast.

M.h.t at rundsiddegruppen knirker, skal du prøve om du kan finde ud af hvor knirkeriet kommer fra, om det også er fra bunden, eller om der er noget der kan give efter så evt. nogen lægter eller plader kan gnide mod hinanden og frembringe lyden.

mvh dova

Kommentar
Fra : EstherErik

Dato : 05-08-06 11:57

Hej Dova.
Vi har haft samme problem, og fik af forhandleren at vide, at problemet kunne løses ved at løsne nogle af de skruer der holder ( i dit tilfælde) bænken i siddegrubben, eller væggen inden for døren, alt efter hvad der er der. Den elle de skruer du løsner skal ikke have ret meget, men det hjalp hos os. Vi havde en Knaus Südwind
Hilsen EstherErik