/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Billig tur til Amsterdam
Fra : AhHaIC
Vist : 2203 gange
192 point
Dato : 10-07-06 23:55

Jeg vil en tur til Amsterdam fra omkring den 27 - 30 juli. Vi skal bare billigt der ned og bo så billigt som muligt. Jeg har brugt noget tid på at surfe rundt, men syns det er pænt svært at overkue hvordan man finder frem til den billigste løsning.. Er der nogen der har nogle konkrete bud på billige vandrehjem, eller selskaber der kan transportere en derned billigt... ?

Kommentar
Fra : h18s

Dato : 11-07-06 08:40

Først og fremmest kan jeg anbefale et besøg i Amsterdam, som en by der er værd at besøge.

Min kone og jeg har flere gange været i Amsterdam. Første gang tog vi toget, da vi pga parkeringsafgift for bil, fandt ud af, at det var det billigste. Det tager ca 10 timer og man kommer helt ind i centrum. Lige ved stationen er der et turistbureau, som man kan spørge om bl.a. overnatning.

Året efter fandt vi ud af, at det blev lidt billigere at flyve, men da bestilte vi også billetten ca 3 mdr før. Fra lufthvnen går toget (20 min drift) lige ind til centrum.

Selv boede vi på et hyggeligt familiehotel Fantasia, som ligget tæt ved alt - altså i gåafstand. For et dobbeltværelse betalte vi 85 EUR pr. nat med morgenmad.

Prøv via internettet at kontakte et turistbureau i Amsterdam. De er gode til engelsk i Holland.

God tur.

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 11-07-06 08:51

hej!
det er svært at rådgive, når man ikke kender din alder eller hvad niveaun), du vil rejse på?
Det er lynhurtigt at blaffe til amstd. og gøres under et døgn! billigt og sjovt her i sommervarmen.
Jernbanestationen ligger lige i centrum at de billige herberger og småhoteller, så hvis det er en weekend hvor der ikke sker noget specielt i byen, så henvend dig på turistinformationen ( jernbanen) eller forsøg dette hjemmefra. Jeg kan ikke give dig noget konkret at gå efter, da det
er nogle år siden jeg sidst var der. prøv dig frem, man er jo ikke meget inden døre i den by
så overnatningsmulighederne kan fås billigt. God tur
hilsen la.

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 11-07-06 08:51

hej!
det er svært at rådgive, når man ikke kender din alder eller hvad niveaun), du vil rejse på?
Det er lynhurtigt at blaffe til amstd. og gøres under et døgn! billigt og sjovt her i sommervarmen.
Jernbanestationen ligger lige i centrum at de billige herberger og småhoteller, så hvis det er en weekend hvor der ikke sker noget specielt i byen, så henvend dig på turistinformationen ( jernbanen) eller forsøg dette hjemmefra. Jeg kan ikke give dig noget konkret at gå efter, da det
er nogle år siden jeg sidst var der. prøv dig frem, man er jo ikke meget inden døre i den by
så overnatningsmulighederne kan fås billigt. God tur
hilsen la.

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 11-07-06 09:58

Her kan du søge efter kørelejlighed eller se om der er nogle der tilbyder "sæder".
http://www.gomore.dk/

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 12-07-06 07:37

Transportmulighed http://www.sterling.dk/da/flight
København/Amsterdam: Billetpris pr. person mellem kr. 123,00 og kr. 434,00, afhængig af rejsedatoen.

Indkvartering http://reservations.bookhostels.com/hostelsamsterdam.com/findabed.php?PHPSESSID=kp19b21ehuc4gc5fbojucdkf443emqba
Mulighederne er mange, og der er stadig ledige senge. F.eks. pris pr. person kr. 77,58 og opefter.