/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Disable audio/video playing
Fra : mickey777
Vist : 419 gange
25 point
Dato : 10-07-06 22:07

Spørgsmålet vedrører styresystem windows 2000 og IKKE Internet explorer.

Er der nogle der ved hvordan man kan disable muligheden for at audio og video filer kan afspilles i vesntre af mappevisningen?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-07-06 22:27

Øeh.... Windows 2000 er et operativsystem ... præcis som:

DOS, Windows 1.0/1.1/3.1/3.3/95/98/NT/2000/XP/Vista, Unix, Linux, Mac OS osv.

Internet Explorer er en browser (= et program), som Safari, Netscape, Firefox, Opera, Mosaic mm..

Bare lige for at få det på plads

I windows 2003 Server (..og så vidt jeg husker også i tidligere versioner) er det i AD (Active Directory) man bestemmer rettigheder.

Så læs på lektien hér: http://www.visualwin.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 11-07-06 10:08

Jeg tror vi taler forbi hinanden.

Det, jeg mener:

Man har nogle lyd filer i en mappe. Markere man én af dem, så vil man efterfølgende i venstre side af mappevinduet få mulighed for at afspille den direkte. Det er denne funktion som jeg gerne vil have deaktiveret.

Jeg kan ikke se en mulig løsning på ovenstående i forbindelse med dit link...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-06 12:32

Lang tid siden jeg har siddet ved en Windows 2000 maskine ....indrømmet

Skal du så ikke i stifinder under menuen : Funktioner->Mappeindstillinger ..fanen Generelt

..sætte 'prik' ved: Brug de klassiske Windows-mapper

Derved får du ikke dine mapper vist som Webside.

Afspille kan du alligevel ved højreklik på filen og vælge : Åben med...
..eller: Afspil med Mediaplayer.

Eneste anden mulighed for at 'låse' filer er som sagt ved kun at give Administrator (=dig) rettigheder til at læse/åbne filerne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-06 12:35

Ps. Efter at have valgt indstillingen med de klassiske mapper i Funktioner->Mappeindstillinger, skal du så samme sted vælge fanen; 'Vis' og klikke [Anvend på alle mapper].

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-07-06 13:03

Er det sådan at alle musik/video filer ikke må spilles på comp.
En billig løsning er at associere filtypen til et ubrugeligt program.
Men det kan jo omgås ved h-klik >åbn med..........

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-07-06 13:16

windows mediaplayer genvej kan fjernes i tilføj / fjern windows komponenter
Er det en enkelt lyd/video fil så kan du h-klik > egenskaber > bestemme hvad brugere må,
Men det kræver logon for at windows 2000 kan håndtere det.
Og det er i win2000 explorer hvor der viser sig en lille afspiller når man markerer filen.

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 11-07-06 13:31

E.C du er inde på det rigtige - det er denne lille afspiller som jeg gerne vil have deaktiveret som vises i Windows 2000 Explorer når man markerer enten en lyd eller video fil. Jeg kan dog ikke se hvorhenne i tilføj/fjern jeg kan deaktivere denne.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-07-06 16:01

Jeg kan heller ikke finde den og ved ikke hvad den hedder...............den er nok integreret w2k
Det eneste jeg kan "styre" er mediaplayer og Cd afspilleren som også medfølger w2k.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-07-06 17:13

Øhhh kan det passe at jeg ikke har hørt om windows 3.3 men mener det hedder 3.11

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-07-06 17:23

win 3.0 / 3.1 / 3.11 / 95 / 98 / 98se / ME
Win NT4 / NT5 (w2k)/ NT5a (XP)....................og noget nyt jeg ikke vil betale for
Det er to familier bygget på hver sin kerne
Der er også nogle win der er ældre, som jeg ikke kan huske navnet på.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-07-06 17:28

Ja for kan ikke huske en version 3.3 som molokyle er inde på men det kunne jo være mig der ikke har så god en hukommelse

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-07-06 17:46

Jeg vil ikke love noget, men du kan muligvis deaktivere den, med dette lille program http://www.nirsoft.net/utils/shexview.html

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-06 18:42

Fijala ->
Citat
Øhhh kan det passe at jeg ikke har hørt om windows 3.3 men mener det hedder 3.11

Korrekt !!!

..men i denne forbindelse uvæsenligt

Er der virkelig INGEN der husker Windows 1.0 ?

En 'skal' oven på DOS 3.2 ?

http://members.fortunecity.com/pcmuseum/windows.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-07-06 19:29

Nåhhh ja. Hvem husker ikke gode gamle Windows 1.0 . Ikke mig, men tak for det historiske tilbageblik Molo. Helt sjovt at læse om.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-07-06 19:55

Der var vist lige en trojaner på dit link Molo..........norman reagerede da jeg trykkede på linket.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-07-06 19:57

Lukker og scanner for snavs.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-07-06 21:46

Ja, det er da sandsynligt der er snavs på det link. Jeg ser lige at siden ligger i mine "klassificerede websteder" .

Fyyy Molo

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-07-06 21:56

Jeps jeg måtte også lige rense med Spybot for at blive clean igen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-06 22:44

SNAVS = Ikke med vilje... bare for at se om I var 'vågne'

Det er sjældent der kryber noget ind under ' kroppen ' på mig '

Jeg lagde dog ikke linket hér; for at lave 'ulykker'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-07-06 10:28

Det ved jeg godt - men Norman fangede den også.
Norman elsker at hyle og komme med store skilte hver gang den beviser sin eksistens.
Og der var heller ikke andet på den scanning.

Annuller spørgsmålet
Fra : mickey777

Dato : 21-01-07 12:49

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål