/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Kobber panser maller
Fra : gando
Vist : 830 gange
50 point
Dato : 18-12-02 21:34

Hej jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken metode er bedst til at klægge disse æg fra Kobber pansermaller, for de lægger dem i stor stil på ruder og planter, men jeg kan ikke rigtig få dem til at blive til noget !
Så hvis nogen skulle have erfaring med det så ville jeg blive glad for at i svarre !
Det er lidt surt at se dem gå til ! ik´ på forhånd tak
P.S. har prøvet at klippe bladet af og lægge det i fødebur samt at skifte lidt vand men nej !!!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-12-02 22:41

Hej Gando

Er du sikker på, at vandet i dit akvarium er varmt nok?
Anden forklaring kan jeg ikke umiddelbart se.
Men spørg din dyrehandler. Han må da vide det.

De bedste hilsner
Rellom

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 50 point
Dato : 18-12-02 23:41

Corydoras Aeneus = Kobber malle = Bronze Cory Cat ?

Og jeg tænkte gad vide om de nu også er befrugede ? men det kommer jo an på antalet af hanner/hunner
men hende her Lynn Smith synes at have en opskrift der fungere for hende.

Check den ud - http://www.aquahobby.com/gallery/gcory4.html

mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-12-02 02:57

On Wed, 18 Dec 2002 20:31:15 GMT, gando wrote:

>Hej jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken metode er bedst til at
>klægge disse æg fra Kobber pansermaller, for de lægger dem i stor stil
>på ruder og planter, men jeg kan ikke rigtig få dem til at blive til
>noget !

Fjern forældrene og evt. andre fisk).
(Evt. snegle snupper også mange æg.)
Hæv temp. til 27-28 grader.
Undlad evt. lys en 3-4 dage.
Så klækker de på 6-8 dage.

--
Med venlig hilsen
Michael Gandrup Vendelbo