/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
SPAM betaler sig ikke - og dog ?
Fra : Master_of_KeFir
Vist : 543 gange
1 point
Dato : 18-12-02 21:17

http://www.kandu.dk/dk/tip/2549

Hvis jeg har forstået artiklen ordenligt, så har firmaet CN Productions anslået tjent $8 millioner på de spam de har sendt ud gennem AOL.
Retten har kun dømt dem en erstatningen til AOL på $7 millioner. Ka..chiiing... $1 millon fortjeneste ??? eller hvad.

I følge loven takseres bøden, med op til $25.000, for hver dag man sender spam. Mon ikke der så stadig vil blive spekuleret i det hvis fortjenesten er højere end det ?

mvh, Ke'Fir, m.a.

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 1 point
Dato : 18-12-02 23:22

Ifølge citat "Ifølge AOL har de ulovlige mails skabt op mod 58 millioner kroner (8 millioner dollars) i overskud for CN Productions", så det er jo i omegnen af den fortjeneste de har fået.....

Godkendelse af svar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 21-12-02 03:20

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-12-02 17:22

"Master_of_KeFir" <Master_of_KeFir.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:sI4M9.6307$Hl6.563401@news010.worldonline.dk...

<Snip>
> http://www.kandu.dk/dk/tip/2549
>
> Hvis jeg har forstået artiklen ordenligt, så har firmaet CN Productions
> anslået tjent $8 millioner på de spam de har sendt ud gennem AOL.
> Retten har kun dømt dem en erstatningen til AOL på $7 millioner.
> Ka..chiiing... $1 millon fortjeneste ??? eller hvad.
>
> I følge loven takseres bøden, med op til $25.000, for hver dag man
> sender spam. Mon ikke der så stadig vil blive spekuleret i det hvis
> fortjenesten er højere end det ?
>
</Snip>

Ja, men hvad er denne erstatning egentlig værd, hvis der stadig bliver sendt
spam ud igennem AOL.com?

Og det gør der, jeg har så sent som i dag modtaget en spammail fra @aol.com,
men nu har jeg blokeret for aol.com, og hvad bliver det domænenavn så værd i
længden, hvis andre gør ligeså?

Mvh. Allan Johansen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-12-02 18:40

Allan Johansen wrote:

> Ja, men hvad er denne erstatning egentlig værd, hvis der stadig bliver sendt
> spam ud igennem AOL.com?

Spammen sendes ikke ud gennem AOL.com, det er blot deres navn der
misbruges.. Det er selvfølgelig stadig et problem for AOL.

> Og det gør der, jeg har så sent som i dag modtaget en spammail fra @aol.com,
> men nu har jeg blokeret for aol.com, og hvad bliver det domænenavn så værd i
> længden, hvis andre gør ligeså?

Det er lige det. En bedre løsning er at sortere vhja. en blacklist
som fx. ordb.org's, der er det ipnumre og ikke domænenavne der
blokeres.

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.