/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Fladskærmsopløsning.?
Fra : cccf
Vist : 739 gange
50 point
Dato : 10-07-06 14:34

Hvad for en fladskærm skal jeg købe.?
Jeg har et Philips 37" med pixel plus. (rør)
Sony hdv camera der optager i 1080X1400 I.
Jeg er ligeglad med højtalerne da jeg kørere med seperart forstærker.
Skal det være plastma eller LCD, jeg har hørt plastma er bedre til hurtige bevægelser ?
Philips har et med en opløsning på 1920X1080 (pf 9966) eller er 768X1366 lige så godt ?
Når jeg ser film optaget på mit sony hdv vil jeg så få bedre billeder hvis skærmen er i en opløsning der svarer til mit camera ? 1080X1400 I. ?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-07-06 15:35

En side der kan give dig mange gode oplysninger.
http://www.flatpanels.dk/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-07-06 19:47

Du skal naturligvis vælge LCD!
Læg mærke til, at de fleste fladskærme på markedet er gået fra plasma til LCD, og det er ikke uden grund.
Gå efter størst mulige lodret opløsning og gerne over 700, så du får hele det normale TV billed med, som er på 725 linier.
Se også lidt på hurtigheden, da de bliver løbende hurtigere og bedre!

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 16-07-06 22:56

1. LCD
2. Minimum opdaterings frekvens 8 ms.
3. Kontrast forhold min. 1000:1
4. HDTV til understøttelse af højere opløsninger når det kommer.
5. Gerne digital tuner, ikke nødvendigt nu, men efter 2009 bliver det.

Severino: Normalt TV har 625 linier og ikke 725

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 17-07-06 09:49

Hvad er fordelen ved LCD frem for PLASMA ??
Jeg har hørt at PLASMA er bedre til hurtige bevægelser, og strømforbruget er stort set det samme da PLASMA kun bruger strøm der svarer til hvor meget lys man ser på skærmen, hvorimod LCD har et konstant forbrug.? men man hører jo så meget det er også derfor det er rart at høre meningerne fra flere sider.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 17-07-06 11:44

Det er rigtigt bsservice, det er kun 625, jeg ved ikke hvorfor det skulle være mere???
Det er det gamle franske system der er højere, og det engelske der er lavere.

Plasma skærme har det med over tid, at tabe farverne. Det er noget med skærmens opbygning, som gør at farverne bliver svagere med årene.

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 05-08-06 10:31

Tak for svaret severino.