/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Manglende lyd.
Fra : AnnLou
Vist : 2089 gange
200 point
Dato : 10-07-06 13:13

Hej!

Jeg har efterhånden været uden lyd i et godt stykke tid, men jeg savner at lytte til radio, når jeg sidder ved min bærbare.

Jeg ved ikke helt, hvad der er gået galt, men efter jeg forsøgte at forbinde den bærbare til tv'et, så så forsvandt lyden. Jeg havde dog downloaded en film fra nettet, så måske kan den manglende lyd skyldes en virus? Jeg har Norton, så jeg tror ikke den teori holder.

Måske er lydkortet deaktiveret, jeg aner det ikke, men jeg ville sørme være glad for at få lyden tilbage

På forhånd tak for hjælpen,

Ann Louise

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 10-07-06 13:22

Tjaa der kan jo være mange forskellige ting i vejen.

Prøv at gå ind under "kontrolpanel" - "lyde og lydenheder" - under faneblad "lydstyrke" kan du se om lyden er slået fra. ved at trykke på "avanceret" får du lidt flere indstillingsmuligheder op. Vær sikker på der ikke er flueben i nogen af felterne hvor der står "slå fra"

Ellers prøv at højreklik på "Denne Computer" - "Egenskaber" - vælg faneblad "Hardware" - Tryk på "enhedshåndtering" og se om der skulle være nogle fejlmeddelser.

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 10-07-06 13:25

Har du prøvet at sætte en lyd-CD i CD-romdrevet?
Har du seneste drivere installeret?
Kan du "se" lydkortet under enhedshåndtering?
Til mange lydkort (også dem der er integreret i motherboardet) følger der et lille program med, hvor du kan slå de enkelte indgange til og fra med flueben samt volumen m.m. - Prøv at tjekke det.

På nogle bærbare er der en knap hvor man kan "mute" lyden (tæt på volumeknapperne) - Du er ikke kommet til at aktivere den - Vel?

Bigfool

Kommentar
Fra : baykris

Dato : 10-07-06 13:53

Hej Ann Louise
Jeg har prøvet det samme som dig, men jeg fik også alle de gode råd fra vennerne på kandu, men det var en virus som havde sneget sig ind. Så jeg måtte have en bekendt til at lave Computeren for mig. m.v.h. krisbay

Kommentar
Fra : baykris

Dato : 10-07-06 13:53

Hej Ann Louise
Jeg har prøvet det samme som dig, men jeg fik også alle de gode råd fra vennerne på kandu, men det var en virus som havde sneget sig ind. Så jeg måtte have en bekendt til at lave Computeren for mig. m.v.h. krisbay

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-07-06 14:18

Prøv lig edette inden du opgiver. Jeg går ud fra at du bruger Win XP?
Højreklik på 'Denne computer'
Klik på 'Egenskaber'
Klik på fanen 'Hardware'
Klik på knappen 'Enhedshåndtering'
Så vises en liste med din computers hardware.
Er der gule spørgsmålstegn ud for nogle af enhederne.
Kig specielt efter noget med Audio, multimedier eller lignene.

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 10-07-06 15:07

Hej!

Mange tak for jeres hjælp.

Desværre har jeg endnu ikke løst problemet, men jeg vil ikke give op endnu! Jeg bor i Madrid, og vil helst undgå at sende min pc til reparation (de er såååå langsomme til den slags!).

AL

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-07-06 17:41

Åhh Louise!
Du skulle vel aldrig have en FN tast nederst i venstre hjørne på din bærebare. Måske har du haft trykket på den, sammen med en af F-tasterne der lukker for lyden.
Hvilken F-tast det skal være, afhænger lidt af mærket, men der er oftest symboler ved knapperne.
Så prøv lige om det ikke skulle være her at der er sat en stopper for lyden?

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 10-07-06 18:39

Hej Severino,

Øv, det hjalp desværre heller ikke!

Kan jeg evt. geninstallere operativsystemet? Vil det afhjælpe problemet?

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 10-07-06 18:39

Hej Severino,

Øv, det hjalp desværre heller ikke!

Kan jeg evt. geninstallere operativsystemet? Vil det afhjælpe problemet?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-07-06 19:19

Det er dog et drastisk skridt at tage, for det er jo kun lyden der svigter dig.
Hvis det er den originale driver du har, og som den er solgt med, bør den ligge på installations CD'en.
Hvis du har en genoprettelsesdato før dit problem opstod, så prøv at aktivere denne.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-07-06 20:10

Ja eller fjern driveren i enhedshåndtering, så installerer den sig selv igen eefter en genstart. Du har måske også en cd der fulgte med da du købte den bærbare, der ligger driveren til dit lydkort.

Måske en systemgendannelse kan hjælpe ved at sætte datoen tilbage til en dato hvor det hele virkede.