/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Hjælp til visitkort
Fra : bassenborg
Vist : 1485 gange
100 point
Dato : 10-07-06 11:20

Jeg skal lave nogle visitkort med forside og bagside.
De skal være 8,5 cm brede, og 5,5 cm høje.
Der kan altså være 10 stk. på en side.
Jeg har faktisk visitkortene, men problemet er at få dem sat op på siden, så de passer ved siden af og ovenover hinanden.
Jeg har prøvet i Word, og når jeg har indsat alle 10 visitkort, kan jeg ikke få dem til at ligge præcist ved siden- af og ovenover hinanden.
Når jeg prøver at tilpasse dem lodret, altså ovenover hinanden, bliver der enten for stort et mellemrum, eller de overlapper hinanden.

Mit andet problem er, at få de 10 visitkort til at være præcist på midten af siden, sådan at når jeg udskriver forsiden og vender papiret, så skal bagsiden af visitkortene passe uden at de er forrykket.

Er det forståeligt, det jeg skriver?
Kort fortalt: 10 visitkort på et A4 med forside og bagside, skal udskrives og skæres til.

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 10-07-06 11:33
Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 10-07-06 11:33

I "kuverter og etiketter" i Word kan du vælge etiketten, der hedder C 2354. Der er målene, som følger: højde 5,08 og bredde 8,04

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 10-07-06 11:45

Det er vigtigt at målene er præcise 8,5 og 5,5.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 10-07-06 12:07

Jeg kan ikke lige finde en etiket med mål tættere på end ovenstående. Men når du i Word, og for den sags skyld også i Works, opretter en etiket, oprettes blot 1 stk., som så arrangeres m.h.t. højde og bredde. Denne etiket vil derefter aotumatisk blive kopieret til hele siden og vil på intet tidspunkt overskride målene, hvorefter du snildt skærer dine visitkort ud med dine ønskede mål

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 10-07-06 12:26

Når jeg laver visitkort (Micrografx Draw6) og skal lave bagsiden, laver jeg bagsiden 'oveni' forsiden :

Jag har de f.eks. 10 kort på forsiden, hvert kort er markeret med en 'kant' omkring kortet, filsen hedder f.eks. 'Visitkortfor'.
Nu går jeg ind og gemmer forsiden som en ny fil og kalder den f.eks. 'Visitkortbag'.
Så slettes alt UNDTAGEN kanten der er omkring kortene, på den nye fil.
Hermed har du skabelonen til de 10 kort på bagsiden.

Når jeg så har færdiggjort min bagside, er det et spørgsmål om at få vendt papirmaterialet rigtigt, når forsiden er printet, så den udskriver bagsiden inde i 'firkanterne'

Lidt svært at forklare på skrift, men det er altså den måde jeg bruger.

Held og lykke med det.

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 10-07-06 12:33

hvis du downloader det program fra Avery som Rosco40 har lagt et link til, får du alle de størrelser som Avery forhandler, og så er du helt fri for at tænke på opsætning i Word, da Avery's program er designet til det.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 10-07-06 18:55

Jeg plejer altid at lave visitkort i Publisher. Her er det meget nemt at få dem til at passe, med de ark, man kan købe med visitkort.

MVH

Kommentar
Fra : clou

Dato : 10-07-06 19:43

Husk hvis du henter Avery (som både hcma og Rosco40 foreslår) , at du skal oprette dig som bruger (det er gratis), derefter kan du downloade programmet Design Pro, hvor der ligger en mængde både visitkort, kartotekskort mm. vældig godt program endda på dansk.

Clou

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 10-07-06 22:23

Lav et visitkort med de rigtige mål i Word. Saml alle elementer og gruppér dem. Dupliker det samlede kort (Ctrl+D). Sæt de to kort sammen og sørg for, at de støder sammen, samt at overkanten er helt lige (Tegning-Juster og fordel-øverst). Gruppér disse to kort og dupliker dem 4 gange, så du i alt har 5 grupper = 10 visitkort. Sørg for, at alle kanter er lige ved hjælp af Juster og fordel-funktionen.
Marker nu alle 5 grupper og gruppér dem til én stor gruppe.
Marker denne gruppe og højreklik på den. Vælg Formatér objekt - Layout. Nederst i denne menu står der Avanceret. Klik her og vælg Billedplacerings-fanen. I både vandret og lodret vælger du under"justering" "midtpå i forhold til side" i de respektive felter. Så er du sikker på, at blokken med visitkort sidder absolut lige midt på siden. Gem.
Kopier nu blokken og indsæt den på en ny side. Smid indholdet ud og sæt det nye indhold ind. Så er du sikker på at de enkelte kort er lige så store som på side 1. Når du er færdig, højreklikker du igen og vælger Formater objekt, med justering midt på siden både lodret og vandret.
Kør nu side 1 ud, vend papiret og kør side 2 ud. Så skulle for- og bagside på visitkortet passe nøjagtigt.
Husk at lave skæremærker bag visitkortene, hvis der ikke er kanter eller bjælker på disse - ellers er det umuligt at ramme den korrekte udskæring.

Accepteret svar
Fra : helge.t

Modtaget 100 point
Dato : 16-07-06 23:31

I Word går du ind i menuen Funktioner - Breve og forsendelser... - Konvolutter og etiketter...

Når dialogboksen Konvolutter og etiketter er fremme, så gå ind i Indstillinger - Ny etiket
Her kan du angive størrelsen på dine etikketter (visitkort).

Når det er gjort, giver du størrelsen et navn, klikker 2 gange på Ok, hvorefter du er tilbage i I]Konvolutter og etiketter [/I].

Herefter klikker du på Nyt dokument, og du har nu oprettet en tabel med størrelsen på dine visitkort.

Da jeg var inde at prøve, lavede jeg 2 kollonner og 5 rækker med de mål du nævner. Derefter gik jeg ind i menuen Tabel og indsatte 5 rækker, således at jeg på side 2 havde samme antal rækker og kollonner som på side 1.

Nu kan man indsætte indholdet til sine etikketter/visitkort.

Man kan også bare oprette en tabel, og så tilpasse størrelsen efter behov.

Jeg uddyber gerne, hvis du kan bruge dette til noget.

Mvh
Helge

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 18-07-06 19:56

Tak for svaret helge.t.

Der var desværre ikke nogle af besvarelserne der helt kunne bruges, men Helge's kom tættest på.