/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Omkodning af lås
Fra : JackTR
Vist : 2455 gange
200 point
Dato : 10-07-06 10:13

Hvis jeg skal have skiftet tændingsæåsen i min 190'er Mercedes fra 87, kan jeg så selv kode den nye lås om så den passer til den gamle nøgle?

mvh Johnny

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 200 point
Dato : 10-07-06 14:40

Nej du skal bestille en ny lås med det gamle nr. så får du en der dur med dine gl. nøgler.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-07-06 20:36

Jeg mener du kan købe et kit til omkoding af låsecylinderen.Men om det er mercedes eller bil låsesmeden der sælger dem, det ved jeg ikke.Sefølig kan du gøre det selv,hvis du har lidt teknisk indsigt
alimak

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 10-07-06 20:43

hvis du tager din nye lås med din gamle nøgle ned til en autolåsesmed koder han den om på 10 min for ca 100 kr har gjort det masser af gange før
mvh Nicolai

Godkendelse af svar
Fra : JackTR

Dato : 25-07-06 01:05

Tak for svaret arne.jakobsen.
Grunden til jeg spurgte, var, at min gamle lås var gået i stykker, så jeg ikke kunnne dreje nøglen. Jeg overvejede derfor at købe en brugt ved en hugger, og så kode den om til min nøgle. Meen det var lidt at at arbejde at få låsecylindren ud, nårjeg ikke kunne dreje den over til første trin. Så det gidder jeg ikke ricikere forløbelig. Derfor har jeg valgt at købe en ny, der passer til nøglen, hos Mercedes. Jeg takker for alle råd.