/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Accepteret???
Fra : h18s
Vist : 622 gange
50 point
Dato : 10-07-06 09:27

Som ny bruger har jeg naturligvis prøvet at undersøge, hvordan det hele virker, og hvordan man gør.

Herunder er jeg stødt på begrebet et "accepteret" spørgsmål.

Jeg kan se, hvad det medfører. (man kan ikke læse svarene uden "betaling"), men hvorfor har man denne mulighed? Hvad er ideen med at man ikke kan se svaret/ne? Og hvordan skal man acceptere et spørgsmål?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 10-07-06 09:37

du skal acceptere et svar når du har fået et svar du kan bruge. At acceptere er det samme som at belønne den svarer der hjælper dig, så han/hun får de Point du har udlovet som tak.

Hvis andre så vil have oplysningerne, så koster det dem. Samtidig med at spørgeren får en procent del af de point der er gået ind.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-07-06 09:48

Ved at acceptere, behøver andre ikke at gennemlæse et spørgsmål for at opdage at svaret allerede er givet.

Ps. Det er ikke pointstørrelsen som at der bliver svaret.
Der er løst mange store problemer med bare 10 - 20 point.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 10-07-06 09:55

e.c har ret.

Ofte får man de bedste svar med få Point. Det er fordi det holder "point rytterne" væk. Når der er få point, så er det dem der interessere sig for spørgsmålet der svarer, og man får hurtigere den rigtige løsning. Men det lær man undervejs

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-07-06 10:03

Hvis du ikke har læst "Kom godt i gang" så er siden her

http://www.kandu.dk/faq.aspx

der bliver givet svar på hvordan kandu fungerer.

Et spørgsmål, der er blevet accepteret/lukket vil være lukket i 30 dage. I de 30 dage koster det x antal point for at læse det. Hvis du køber svaret får brugeren, der stillede spørgsmålet det antal point retur som ledige point. Man kan tjene max. 50 % af det antal point som man satsede på at få et svar.

I tilfældet her har du sat spørgsmålet til 50 point og du vil, hvis nogen køber svaret kunne få max 25 point retur.

Men du skal kun acceptere et svar, hvis du mener du har fået svar på spørgsmålet.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 60 point
Dato : 10-07-06 10:05

Dit spørgsmål rummer i virkeligheden to.
1. Du stiller et spørgsmål og udlover f.eks. 20 point. Nu kommer der en masse kommentarer/svar. Når du synes at du har fået besvaret dit spørgsmål, vælger du den kommentar der har hjulpet dig bedst og nedenunder dette er der en knap der hedder Accepter. Denne trykker du på og får nu lov til at skrive en besked til svareren samt tildele et antal stjerner mellem 1 og 5. Spørgsmålet er nu lukket og den dygtige svarer har fået de udlovede point. Spørgsmålet kan i den næste time stadig læses af alle men derefter koster det 10% altså her 2 point at genåbne og læse svaret. Efter 1 måned bliver spørgsmålet igen gratis åben for alle. De 2 point får du som Ledige point. På den måde KAN du maximum få 50% af dine point retur.

2. Du læser en andens spørgsmål men da spørgsmålet er lukket koster det dig 10% af de udlovede point at åbne og læse svarene. Spørgeren får de point du betaler for at læse svaret.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-07-06 10:06

Velkommen til kandu på godt og ondt

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-07-06 10:13

Når spørgsmålet er accepteret, er det lukket i 30 dage (så vidt jeg husker).

I den tid skal man købe for at se svaret.

Derefter bliver svaret åbnet igen og er en del af vidensdatabasen, som man kan søge på indenfor alle kategorier.

Kik i "Kom godt igang", der står det hele.

Hanne

Godkendelse af svar
Fra : h18s

Dato : 10-07-06 10:41

Tak for svaret arne.jakobsen.
Et seriøst og brugbart svar.
Tak